خرید فالوور

نحوه استفاده از پارامترهای UTM برای ردیابی موفقیت در رسانه های اجتماعی

پارامترهای UTM یک روش ساده ، ساده و قابل اعتماد برای ردیابی ترافیک بصورت آنلاین است. آنها تحت تأثیر تغییر کوکی های شخص ثالث یا پیکسل فیس بوک قرار نمی گیرند. و آنها با Google Analytics کار می کنند.

اگر از حساب های اجتماعی خود به طور کلی ترافیکی به خصوصیات وب خود ارسال می کنید ، کدهای UTM باید بخشی مهم از جعبه ابزار بازاریابی شما باشد.

برچسب های UTM سه مزیت اصلی را فراهم می کنند:

  1. آنها به شما کمک می کنند ارزش برنامه ها و کمپین های بازاریابی اجتماعی را ردیابی کنید و میزان بازگشت سرمایه را اندازه گیری کنید.
  2. آنها داده های دقیقی در مورد منابع تبدیل و ترافیک ارائه می دهند.
  3. آنها به شما امکان می دهند پست های جداگانه را به سبک کلاسیک تست A / B آزمایش کنید.

پارامترهای UTM چیست؟

پارامترهای UTM فقط کد کوتاهی هستند که می توانید به پیوندها اضافه کنید – به عنوان مثال پیوندهایی که در پست های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید. آنها شامل اطلاعاتی در مورد محل قرارگیری و هدف پیوند هستند ، و ردیابی کلیک و بازدید از یک پست یا کمپین خاص در شبکه های اجتماعی را آسان می کنند.

این ممکن است فنی به نظر برسد ، اما پارامترهای UTM در واقع بسیار ساده و استفاده از آنها آسان است.

در اینجا یک لینک به عنوان مثال UTM با پارامترهای موجود وجود دارد:

پارامترهای UTM هر چیزی است که بعد از علامت س questionال می آید. نگران نباشید ، همانطور که در بخش بعدی این پست مشاهده خواهید کرد ، می توانید با استفاده از یک کوتاه کننده URL پیوند را برای چشم ها آسان تر کنید.

پارامترهای UTM با برنامه های تحلیلی کار می کنند تا تصویری دقیق از نتایج رسانه های اجتماعی شما ارائه دهند.

پنج پارامتر مختلف UTM وجود دارد. شما باید از سه مورد اول در تمام پیوندهای پیگیری UTM استفاده کنید. (آنها توسط Google Analytics مورد نیاز هستند.)

دو مورد آخر اختیاری است و به طور خاص برای ردیابی کمپین های پولی استفاده می شود.

۱٫ منبع کمپین

این نشان دهنده شبکه اجتماعی ، موتور جستجو ، نام خبرنامه یا منبع خاص دیگری است که باعث ایجاد ترافیک می شود.

مثالها: فیس بوک ، توییتر ، وبلاگ ، خبرنامه و غیره

کد UTM: utm_source

کد نمونه: utm_source = فیس بوک

۲٫ رسانه کمپین

این نوع کانال رانندگی در ترافیک را دنبال می کند: اجتماعی ارگانیک ، اجتماعی پولی ، ایمیل و غیره.

مثالها: cpc ، basic_social

کد UTM: utm_medium

کد نمونه: utm_medium = اجتماعی_پرداخت شده

۳٫ نام کمپین

به هر کمپین یک اسم اختصاص دهید تا بتوانید پیگیر تلاش های خود باشید. این می تواند نام محصول ، نام مسابقه ، کدی برای شناسایی فروش یا تبلیغات خاص ، شناسه اینفلوئنسر یا عنوان باشد.

مثالها: فروش_ تابستان ، دادگاه_ رایگان

کد UTM: utm_campaign

کد نمونه: utm_campaign = تابستان_فروش

۴٫ مدت کمپین

از این برچسب UTM برای ردیابی کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی پرداخت شده استفاده کنید.

مثالها: رسانه_ اجتماعی ، کیک_های_نیویورک

کد UTM: utm_term

کد نمونه: utm_term = social_media

۵٫ محتوای کمپین

این پارامتر به شما امکان می دهد تبلیغات مختلف را در یک کمپین ردیابی کنید.

مثالها: ویدیوی_اد ، متن_اد ، بنر_ آبی ، بنر_سبز

کد UTM: utm_content

کد نمونه: utm_content = video_ad

می توانید از همه پارامترهای UTM در یک لینک استفاده کنید. همه آنها می آیند ؟ ، و آنها را با از هم جدا و علامت.

بنابراین ، با استفاده از تمام کدهای نمونه بالا ، پیوند با پارامترهای UTM به شرح زیر است:

http://www.yourdomain.com؟utm_source=facebook&utm_medium=paid_social&utm_campaign=summer_sale&utm_term=social_media&utm_content=video_ad

اما نگران نباشید – نیازی نیست که به صورت دستی ردیابی UTM را به پیوندهای خود اضافه کنید. برای یادگیری نحوه اتصال UTM به پیوندهای خود بدون خطا با استفاده از یک سازنده پارامتر UTM ، ادامه مطلب را بخوانید.

مثال UTM

بیایید نگاهی به پارامترهای UTM در حال استفاده در یک پست اجتماعی واقعی بیندازیم.

در داخل پست ، پیش نمایش پیوند بدان معناست که بیننده مجبور نیست پیوند ناخوشایند و پر از کد UTM را مشاهده کند. و از آنجا که اکثر افراد به محض کلیک بر روی محتوا به نوار آدرس در مرورگر اینترنت خود نگاه نمی کنند ، اکثر افراد هرگز حتی کدهای UTM را متوجه نخواهند شد.

اما آنها در آنجا هستند ، اطلاعاتی را جمع آوری می کنند که بعداً تیم اجتماعی برای ارزیابی موفقیت این توییت خاص در مقایسه با سایر پست های اجتماعی تبلیغ کننده همان مطالب استفاده خواهد کرد.

وقتی شروع به جستجوی کدهای UTM کردید ، همه جا آنها را مشاهده خواهید کرد.

نحوه ایجاد پارامترهای UTM با یک مولد کد UTM

می توانید به صورت دستی پارامترهای UTM را به پیوندهای خود اضافه کنید ، اما استفاده از پارامتر سازنده خودکار UTM بسیار آسان تر است.

گزینه تولید کننده UTM 1: آهنگساز Hootsuite

  1. ایجاد را کلیک کنید ، سپس پست کنید و پست اجتماعی خود را مطابق معمول بنویسید. حتماً پیوند را در کادر متن قرار دهید.
  2. روی افزودن ردیابی کلیک کنید .
  3. در بخش Shortener ، یک کوتاه کننده پیوند انتخاب کنید تا یک پیوند فشرده برای استفاده در پست اجتماعی خود ایجاد کنید.
  4. در بخش پیگیری ، روی سفارشی کلیک کنید .
  5. پارامترهایی را که می خواهید ردیابی کنید و مقادیر آنها را وارد کنید (حداکثر ۱۰۰ پارامتر برای مشتریان پولی یا ۱ پارامتر برای کاربران رایگان).
  6. در بخش Type ، کاربران برنامه پولی می توانند Dynamic را انتخاب کنند تا به سیستم اجازه دهند مقادیر را به طور خودکار بر اساس شبکه اجتماعی ، نمایه اجتماعی یا شناسه پست شما تطبیق دهد. در غیر این صورت ، برای وارد کردن یک مقدار خاص ، Custom را انتخاب کنید.
  7. روی Apply کلیک کنید . پیوند ردیابی شما در پنجره پیش نمایش ظاهر می شود.

گزینه تولید کننده UTM 2: URL Builder Campaign Google Analytics

می توانید با استفاده از مولد Google UTM UTM ایجاد کنید ، سپس پیوندها را در پست های رسانه های اجتماعی خود جای گذاری کنید.

  1. به سازنده URL کمپین Google Analytics بروید
  2. URL صفحه ای را که می خواهید به آن پیوند دهید وارد کنید ، سپس مقادیر مربوط به پارامترهایی را که می خواهید ردیابی کنید وارد کنید.
  1. به پایین بروید تا URL کمپین ایجاد شده به صورت خودکار را پیدا کنید.
  2. برای استفاده از کوتاه کننده URL متفاوت ، روی تبدیل URL به Short Link کلیک کنید یا روی Copy URL کلیک کنید . شما همیشه می توانید از Ow.ly برای کوتاه کردن پیوند خود در Hootsuite Composer استفاده کنید.
  3. پیوند خود را در پست خود در شبکه های اجتماعی قرار دهید و اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، آن را کوتاه کنید.

گزینه ۳ تولید کننده UTM: سازنده URL Google برای تبلیغات برنامه

اگر در حال تبلیغ یک برنامه هستید ، می توانید از سازنده URL پیگیری کمپین iOS یا سازنده URL Google Play استفاده کنید .

این سازندگان UTM مشابه سازنده URL کمپین Google Analytics هستند اما شامل چند پارامتر اضافی برای شناسایی برنامه شما و اندازه گیری داده های آگهی هستند.

نحوه استفاده از پارامترهای UTM

اکنون که نحوه ایجاد پارامترهای UTM و افزودن آنها به پست های اجتماعی خود را درک کردید ، می توانید با استفاده از ردیابی UTM تنها در دو مرحله ساده نتایج رسانه های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

مرحله ۱: داده های مربوط به کمپین UTM خود را جمع آوری کنید

  1. وارد Google Analytics شوید. (توجه: اگر قبلاً GA را در وب سایت خود تنظیم نکرده اید ، دستورالعمل های دقیق ما را در مورد نحوه پیکربندی Google Analytics بررسی کنید.)
  2. در زبانه گزارش ها در سمت چپ ، به قسمت Acquisition ، سپس Campaigns بروید .
  1. به پایین بروید و لیستی از تمام کمپین هایی را که برای آنها URL های قابل پیگیری ایجاد کرده اید ، با تعداد ترافیک و نرخ تبدیل مشاهده کنید.

مرحله ۲: داده های ارائه شده توسط پارامترهای UTM را تجزیه و تحلیل کنید

اکنون که همه این داده ها را بدست آورده اید ، باید آنها را تجزیه و تحلیل کنید. این یک گام حیاتی برای بهبود موفقیت در تلاشهای آینده شما در شبکه های اجتماعی است.

  1. در Google Analytics ، برای بارگیری داده های ردیابی UTM خود به صورت PDF ، Google Sheets ، Excel یا پرونده .csv در صادرات در فهرست بالا کلیک کنید.
  1. برای تجزیه و تحلیل ، داده ها را به گزارش رسانه های اجتماعی خود وارد کنید .

به خاطر داشته باشید که شما باید بیشتر از یک شمارش ساده اعداد را هدف قرار دهید. با تیم خود کار کنید تا مطمئن شوید که معیارهای قابل توجهی برای پست های ارگانیک در شبکه های اجتماعی و تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی خود دنبال می کنید .

۹ نکته ردیابی UTM

۱٫ از پارامترهای UTM برای اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه رسانه های اجتماعی استفاده کنید

افزودن پارامترهای UTM به پیوندهای شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا ارزش تلاش های خود در شبکه های اجتماعی را اندازه گیری و اثبات کنید . شما می توانید به رئیس ، مشتریان یا سهامداران خود نشان دهید که پست های اجتماعی چگونه بازدید وب سایت را هدایت می کنند. شما یک تصویر واضح از تولید سرب ، ترافیک مراجعه و تبدیل ها خواهید داشت. سپس می توانید در مورد تأثیر اجتماعی بر درآمد شرکت گزارش دهید.

همچنین برای محاسبه هزینه مورد نیاز برای دستیابی به سرب یا مشتری می توانید از داده های ردیابی UTM استفاده کنید. این هر دو عدد مهم برای افرادی در شرکت است که در مورد بودجه تصمیم گیری می کنند.

پارامترهای UTM جزئیات زیادی برای کار با شما فراهم می کنند ، بنابراین می توانید موفقیت را از طریق پست دنبال کنید. تفاوت پست های اجتماعی پولی و ارگانیک را به وضوح می بینید. این به شما امکان می دهد با دقت بیشتری ROI را محاسبه کنید.

نکته جالب دیگر در مورد پارامترهای UTM این است که به شما امکان می دهند تمام ترافیک اجتماعی را ردیابی کنید. بدون آنها ، شمارش ارجاعات اجتماعی از کانال های تاریک اجتماعی مانند برنامه های پیام رسان را از دست خواهید داد .

این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا چالش های موجود در کوکی ها و مسدودکننده های تبلیغات شخص ثالث باعث می شود که سایر اشکال ردیابی از قابلیت اطمینان کمتری برخوردار باشد.

۲٫ از پارامترهای UTM برای اصلاح استراتژی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید

پارامترهای UTM به شما این امکان را می دهد که به وضوح ببینید کدام استراتژی های اجتماعی موثرترین و مقرون به صرفه ترین هستند.

این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات مهمی در مورد محل تمرکز تلاش خود (و بودجه) بگیرید. به عنوان مثال ، شاید توییتر بازدید بیشتری را به صفحه شما وارد می کند ، اما فیس بوک منجر به ایجاد و تبدیل بیشتر می شود.

می توانید از این اطلاعات برای تعیین اهداف مرتبط و واقع بینانه استفاده کنید . سپس ، از پارامترهای UTM برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید.

 

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست