خرید فالوور

نحوه ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی در ۸ مرحله آسان (الگوی رایگان)

استراتژی شبکه های اجتماعی خلاصه ای از هر کاری است که قصد انجام آن را دارید و امیدوارید در شبکه های اجتماعی به آن برسید. این اقدامات شما را راهنمایی می کند و به شما اجازه می دهد تا در مورد موفقیت یا شکست خود بدانید.

هرچه برنامه شما مشخص تر باشد ، از کارآیی بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. آن را مختصر نگه دارید. آنرا چنان بلند و عریض قرار ندهید که اندازه گیری آن غیرقابل دستیابی یا غیرممکن باشد.

در این پست ، ما یک برنامه هشت مرحله ای برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی در رسانه های اجتماعی برای شما دنبال خواهیم کرد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی روال استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای فروش یا تبلیغ یک برند ، محصول یا خدمات است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی به مشاغل کمک می کند:

  • آگاهی از برند را افزایش دهید
  • جوامع درگیر ایجاد کنید
  • فروش محصولات و خدمات با استفاده از راه حل های تجارت اجتماعی بومی
  • احساس مارک تجاری را از طریق گوش دادن اجتماعی اندازه گیری کنید
  • ارائه خدمات به مشتریان در رسانه های اجتماعی
  • محصولات و خدمات آنها را برای مخاطبان هدف تبلیغ کنید

استراتژی شبکه های اجتماعی چیست؟

استراتژی رسانه های اجتماعی سندی است که اهداف شما در شبکه های اجتماعی ، تاکتیک هایی را که برای دستیابی به آنها استفاده می کنید و معیارهایی را که برای اندازه گیری پیشرفت خود دنبال می کنید ، مشخص می کند.

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما همچنین باید تمام حساب های موجود و برنامه ریزی شده شما در شبکه های اجتماعی را به همراه اهدافی خاص برای هر پلتفرمی که در آن فعال هستید لیست کند.

سرانجام ، یک برنامه خوب رسانه های اجتماعی باید نقش ها و مسئولیت های موجود در تیم شما را مشخص کند و روند گزارشگری شما را مشخص کند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم

مرحله ۱٫ اهداف بازاریابی در شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که با اهداف تجاری همسو باشد

اهداف SMART را تعیین کنید

اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی برنده ، تعیین اهداف و اهداف خود است. بدون اهداف ، شما راهی برای اندازه گیری موفقیت و بازگشت سرمایه (ROI) ندارید .

هر یک از اهداف شما باید این موارد باشد:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • زمان محدود

این چارچوب هدف SMART است . این اقدامات شما را راهنمایی کرده و اطمینان حاصل می کند که آنها به نتایج واقعی تجارت منجر می شوند.

در اینجا مثالی از هدف SMART آورده شده است:

“ما از Twitter برای پشتیبانی مشتری استفاده خواهیم کرد و متوسط ​​نرخ پاسخ خود را تا پایان سه ماهه به کمتر از دو ساعت کاهش خواهیم داد.”

پیگیری معیارهای معنی دار

اندازه گیری معیارهای پوچ مانند تعداد دنبال کنندگان و پسندیدن آسان است ، اما اثبات ارزش واقعی آنها دشوار است. درعوض ، روی مواردی مانند تعامل ، نرخ کلیک و نرخ تبدیل تمرکز کنید.

برای الهام بخشیدن ، به این ۱۹ معیار اساسی در شبکه های اجتماعی نگاهی بیندازید .

ممکن است بخواهید اهداف مختلفی را برای شبکه های مختلف یا حتی کاربردهای مختلف را برای هر شبکه دنبال کنید.

به عنوان مثال ، اگر از LinkedIn برای هدایت بازدید به وب سایت خود استفاده می کنید ، میزان کلیک را اندازه گیری می کنید. اگر اینستاگرام برای آگاهی از نام تجاری است ، ممکن است تعداد بازدیدهای Instagram Story را ردیابی کنید. و اگر در فیس بوک تبلیغ می کنید ، هزینه کلیک (CPC) یک معیار موفقیت معمول است.

اهداف رسانه های اجتماعی باید با اهداف کلی بازاریابی شما همسو باشد. این کار نشان دادن ارزش کار شما و خرید مطمئن از رئیس شما را آسان می کند.

با نوشتن حداقل سه هدف برای رسانه های اجتماعی ، برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را شروع کنید.

مرحله ۲٫ هر آنچه در مورد مخاطبان خود می توانید بیاموزید

شخصیت های مخاطب ایجاد کنید

دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و می خواهند در شبکه های اجتماعی چه چیزی ببینند ، نکته اساسی است. به این ترتیب می توانید محتوایی ایجاد کنید که آنها آنها را دوست داشته باشند ، درباره آنها نظر دهند و به اشتراک بگذارند. همچنین اگر می خواهید پیروان شبکه های اجتماعی را برای تجارت خود به مشتری تبدیل کنید بسیار مهم است.

وقتی صحبت از مشتری هدف شما می شود ، باید مواردی مانند این را بدانید:

  • سن
  • محل
  • درآمد متوسط
  • عنوان شغلی یا صنعت معمولی
  • منافع
  • و غیره.

در اینجا یک راهنما و الگوی ساده برای ایجاد شخصیت مخاطب / خریدار آورده شده است .

طرفداران ، پیروان و مشتریان خود را به عنوان افرادی واقعی با خواسته ها و نیازهای واقعی بشناسید و می دانید که چگونه آنها را در شبکه های اجتماعی هدف قرار داده و درگیر آنها کنید.

جمع آوری داده ها

فرض نکنید. فکر می کنید فیس بوک شبکه ای بهتر از Millennials برای دسترسی به Baby Boomers است؟ خوب ، اعداد و ارقام نشان می دهد که Millennials هنوز بیش از Boomers موجود در سیستم عامل است.

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی همچنین می توانند تعداد زیادی اطلاعات ارزشمند درباره اینکه پیروان شما کجا هستند ، در کجا زندگی می کنند و نحوه تعامل آنها با برند شما در شبکه های اجتماعی فراهم کنند. این بینش ها به شما امکان می دهد استراتژی خود را اصلاح کنید و مخاطبان خود را بهتر هدف بگیرید.

Jugnoo ، یک سرویس Uber مانند برای رانندگی خودکار در هند ، با استفاده از Facebook Analytics یاد گرفت که ۹۰٪ از کاربران آنها که مشتریان دیگر را معرفی کرده اند بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند و ۶۵٪ از آن گروه از Android استفاده می کردند. آنها از این اطلاعات برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده کردند و در نتیجه ۴۰٪ هزینه کمتر برای مراجعه داشتند.

ما را بررسی کنید به راهنمای استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و ابزارهای مورد نیاز به آنها را پیگیری .

مرحله ۳٫ رقابت خود را بشناسید

احتمال وجود رقبا در حال استفاده از شبکه های اجتماعی است و این بدان معناست که شما می توانید از کاری که آنها انجام می دهند بیاموزید.

تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید

یک تجزیه و تحلیل رقابتی به شما امکان می دهد که درک کنید این رقابت چه کسی است و آنها به خوبی انجام می دهند (و نه چندان خوب). شما درک خوبی از آنچه در صنعت شما انتظار می رود ، خواهید داشت ، که به شما کمک می کند اهداف رسانه های اجتماعی خود را تعیین کنید.

همچنین به شما کمک می کند فرصت ها را دریابید.

به عنوان مثال شاید یکی از رقبای شما در فیس بوک مسلط باشد ، اما تلاش کمی برای توییتر یا اینستاگرام کرده است. شاید بهتر باشد به جای تلاش برای جلب طرفداران به دور از یک بازیکن غالب ، روی شبکه هایی که مخاطبان شما در آنها کم است تمرکز کنید.

از گوش دادن به شبکه های اجتماعی استفاده کنید

گوش دادن به شبکه اجتماعی روش دیگری برای زیر نظر داشتن رقبا بودن است.

جستجو در نام شرکت مسابقه ، دسته حساب و سایر کلمات کلیدی مرتبط در شبکه های اجتماعی. اطلاعاتی را که آنها به اشتراک می گذارند و سایر افراد در مورد آنها می گویند دریابید.

نکته حرفه ای : از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite برای تنظیم جریان های گوش دادن برای نظارت بر کلمات کلیدی و حساب های مرتبط در زمان واقعی استفاده کنید.

هنگام ردیابی ، ممکن است تغییراتی در نحوه استفاده از کانال ها مشاهده کنید. یا ، ممکن است یک پست یا کمپین خاص را ببینید که واقعاً به علامت برخورد می کند – یا کاملاً بمب گذاری می کند.

برای اطلاع از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود از این نوع Intel استفاده کنید.

مرحله ۴٫ حسابرسی در شبکه های اجتماعی انجام دهید

اگر در حال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید ، تلاش های خود را تاکنون ارزیابی کنید. س yourselfالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه چیزی مفید است ، و چه چیزی نه؟
  • چه کسی با شما درگیر می شود؟
  • مخاطبان شما از کدام شبکه ها استفاده می کنند؟
  • حضور شما در شبکه های اجتماعی چگونه با رقابت مقایسه می شود؟

پس از جمع آوری این اطلاعات ، آماده خواهید بود که در مورد راه های بهبود فکر کنید.

ما یک راهنما و الگوی آسان برای پیگیری رسانه های اجتماعی ایجاد کرده ایم تا شما را در هر مرحله از این روند راهنمایی کند.

حسابرسی شما باید به شما تصویری واضح از اینکه هر یک از حساب های اجتماعی شما چه هدفی را ارائه می دهد ، ارائه دهد. اگر هدف یک حساب کاربری مشخص نیست ، به این فکر کنید که آیا ارزش نگهداری آن را دارد؟

برای کمک به تصمیم گیری ، س yourselfالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا مخاطبان من اینجا هستند؟
  2. اگر چنین است ، چگونه آنها از این سیستم عامل استفاده می کنند؟
  3. آیا می توانم از این حساب برای دستیابی به اهدافم استفاده کنم؟

پرسیدن این س questionsالات سخت ، استراتژی شما را متمرکز نگه می دارد.

به دنبال حساب های جعلی باشید

در طول حسابرسی ممکن است با استفاده از نام تجاری یا نام محصولات خود حساب های جعلی را کشف کنید.

این تقلب کنندگان می توانند برای مارک شما مضر باشند – مهم نیست که پیروانی را که باید متعلق به شما باشد ، به دست آورید.

آنها را گزارش دهید.

ممکن است بخواهید حساب های فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام خود را تأیید کنید تا اطمینان حاصل کنید که طرفداران شما می دانند با شما واقعی کار می کنند.

مرحله ۵٫ تنظیم حساب ها و بهبود نمایه ها

تصمیم بگیرید که از کدام شبکه ها استفاده کنید

همانطور که تصمیم می گیرید از کدام شبکه های اجتماعی استفاده کنید ، باید استراتژی خود را برای هر یک تعریف کنید.

آنجلا پورکارو ، مدیر رسانه های اجتماعی Benefit Cosmetics ، به eMarketer گفت : “برای آموزش های آرایش ما … همه ما در مورد Snapchat و Instagram Stories هستیم. از طرف دیگر ، توییتر برای خدمات مشتری تعیین شده است. ”

برای مرجع ، در اینجا چگونگی استفاده سایر مشاغل کوچک و متوسط ​​از ابزارهای اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان آمده است . توجه داشته باشید که فیس بوک و اینستاگرام برای این منظور حتی از ایمیل نیز پیشی گرفته اند.

 

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست