خرید فالوور

۱۹ KPI رسانه های اجتماعی که باید ردیابی کنید

شما آنجا بوده اید: رئیس شما می پرسد که استراتژی رسانه های اجتماعی کسب و کار چگونه پیش می رود و شما می دانید که یک سطح پایین در سطح بالا فقط نمی تواند آن را کاهش دهد. وقتی نوبت به اندازه گیری و اثبات موفقیت در شبکه های اجتماعی برند شما می رسد ، داده ها بسیار گویا هستند – و اینجاست که KPI های شبکه های اجتماعی وارد می شوند.

KPI های شبکه های اجتماعی معیارهای قابل اندازه گیری هستند که عملکرد رسانه های اجتماعی را منعکس می کنند و ROI اجتماعی را برای یک تجارت اثبات می کنند . به روشی دیگر ، ردیابی اعداد خاص به تیم اجتماعی شما این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کند که استراتژی اجتماعی خود با مخاطب هدف ارتباط برقرار کرده و برند شما در حال دستیابی به اهداف تجاری خود است.

بعلاوه ، ردیابی KPI های رسانه های اجتماعی گزارش دهی به رئیس شما را آسان تر می کند – این یک روش قابل اعتماد است که به سرپرستان خود ثابت می کنید که استراتژی رسانه های اجتماعی شما کار می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف KPI رسانه های اجتماعی و نحوه ردیابی آنها ، به مطالعه ادامه دهید.

KPI شبکه های اجتماعی چیست؟

KPI مخفف شاخص های اصلی عملکرد است .

مشاغل از KPI برای تعیین عملکرد در طول زمان ، بررسی اینکه آیا اهداف برآورده می شوند استفاده می کنند و اینکه آیا لازم است تغییراتی ایجاد شود ، تجزیه و تحلیل می کنند.

KPI شبکه های اجتماعی معیارهایی هستند که برای تعیین موثر بودن استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی یک کسب و کار استفاده می شوند. اساساً ، آنها داده های مربوط به حضور یک شرکت در سیستم عامل های فردی مانند فیس بوک ، توییتر یا اینستاگرام یا به طور مشترک در همه سیستم عامل های اجتماعی را ردیابی می کنند.

به احتمال زیاد ، تیم اجتماعی شما اهداف SMART را در رسانه های اجتماعی تعیین می کند . KPI های شبکه های اجتماعی شما نیز باید هوشمند باشند:

  • خاص: تا حد امکان شفاف باشید. به عنوان مثال ، آیا شما امیدوارید که در ماه آینده تعداد فالوورهای مارک تجاری این برند را ۵۰۰ برابر کنید؟ آیا می خواهید نرخ کلیک خود را تا پایان سال ۲۰٪ افزایش دهید؟
  • قابل اندازه گیری: آیا قادر خواهید بود پیشرفت خود را ردیابی و تعیین کنید؟ به عنوان مثال ، در هنگام چک کردن ماهانه ، باید بتوانید میزان رسیدن به هدف را تعیین کنید.
  • قابل دستیابی: آن را واقعی نگه دارید. KPI هایی را تنظیم کنید که در یک دامنه قابل دستیابی باشند.
  • مربوط: اطمینان حاصل کنید که هر KPI شبکه اجتماعی به اهداف بزرگتر کسب و کار متصل است.
  • به موقع: چه مدت زمانی برای دستیابی به این هدف و تعیین اینکه آیا موفقیت برآورده شده است چیست؟ یک ماه ، شش ماه ، یک سال؟

KPI های هوشمند تعهد به اهداف شما و تیم شما را آسان تر می کنند و با گذشت زمان به طور مداوم در جهت رسیدن به آنها تلاش می کنند. به علاوه ، آنها موفقیت در گزارش دهی را به رئیس شما راحت تر می کنند. دیدن پیروزی ها و پیشرفت آسان است!

نحوه تنظیم KPI شبکه های اجتماعی

هنگام تنظیم KPI های شبکه های اجتماعی ، مطمئن باشید که اهداف اصلی شرکت شما را نشان می دهد.

اما به یاد داشته باشید ، تنظیم KPI حتی اگر SMART باشند یک سناریو یک کار نیست. در واقع ، حتی ممکن است KPI های مختلفی برای هر کمپین رسانه های اجتماعی و هر کانال رسانه های اجتماعی تنظیم کنید – این به شما کمک می کند گزارش های رسانه های اجتماعی بسیار خاص و مبتنی بر داده را برای همه فعالیت های رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به SMART ER فکر کنید . یعنی اطمینان حاصل کنید که KPI ها نیز جای ارزیابی و ارزیابی مجدد را دارند. اهداف تجاری هیچ شرکتی اساساً تعیین نشده است – این بدان معناست که KPI های رسانه های اجتماعی نیز باید با گذشت زمان و با تغییر اهداف اصلی کسب و کار تغییر کنند.

برای تنظیم و نظارت بر KPI های موثر در شبکه های اجتماعی:

۱٫ هدف KPI را بیان کنید

روشن کنید که پیگیری KPI چگونه به شرکت در رسیدن به یک هدف تجاری خاص کمک می کند. فراتر از اعداد و داده ها فکر کنید. چگونه معیارهایی که پیگیری می کنید از تجارت پشتیبانی می کنند و از استراتژی بزرگتر و با دقت طراحی شده استفاده می کنند؟

۲٫ KPI خود را نامگذاری کنید

اکنون که می دانید KPI شما چگونه اهداف تجاری شما را پشتیبانی می کند ، در مورد معیاری تصمیم بگیرید که به شما کمک می کند اگر در مسیر خود هستید ، اندازه گیری کنید. بنابراین ، برای مثال ، اگر تجارت شما متمرکز بر رشد است و می خواهید در رسانه های اجتماعی آگاهی از برند خود ایجاد کنید ، ممکن است بخواهید برداشت های فیس بوک را به یکی از KPI های خود تبدیل کنید.

وقتی روی معیاری قرار گرفتید ، KPI خود را با افزودن مقدار و جدول زمانی به آن اختصاص دهید (یا SMART).

۳٫ KPI را به اشتراک بگذارید

اکنون که در مورد KPI مهم تصمیم گرفتید ، آن را برای خود نگه ندارید. این KPI ها را با تیم خود ، رئیس خود و سایر ذینفعانی که باید در جریان استراتژی شما باشند ارتباط برقرار کنید. این به شما کمک می کند انتظارات خود را تعیین کنید و اطمینان حاصل کنید که همه در اندازه گیری و دلیل آن همسو هستند .

۴٫ عملکرد فعلی خود را تحلیل کنید

اگر اندازه گیری KPI رسانه های اجتماعی برای تیم شما جدید است ، مطمئن شوید که داده های معیار را جمع آوری کرده اید. به این ترتیب ، می توانید تغییرات را با گذشت زمان مقایسه کنید و با دیدن آن رشد را بدانید – و به رئیس خود ثابت کنید که استراتژی شما کار می کند!

۵- ضعف خود را مشخص کنید

آیا KPI های خود را هفتگی ردیابی می کنید؟ ماهانه؟ دو ماهانه؟ الگویی را انتخاب کنید که به شما کمک می کند الگوهای رشد و تحولات را به وضوح مشاهده کنید و در مواقعی که عالی کار نمی کنند سریع واکنش نشان دهید.

۶٫ KPI را مرور کنید

زمان را – شاید یک یا دو بار در سال – برای بررسی بیشتر KPI خود برنامه ریزی کنید. آیا هنوز هم مرتبط هستند؟ آیا آنها هنوز به شما در رسیدن به اهداف شرکت کمک می کنند؟ آیا باید تغییراتی ایجاد شود؟

به یاد داشته باشید: چرا و چگونه تنظیم KPI شبکه های اجتماعی با تغییر کسب و کار تغییر می کند.

KPI های مهم شبکه های اجتماعی که باید آنها را ردیابی کنید

معیارهای زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارد و همه آنها می توانند از طرق مختلف به تجارت شما مربوط شوند. برای پیگیری موثر نحوه استراتژی رسانه های اجتماعی برند شما در رسیدن به اهداف شرکت ، سعی کنید KPI ها را در هر یک از دسته های زیر تنظیم کنید.

به KPI برسید

Reach KPI تعداد کاربران با کانال های اجتماعی شما را اندازه گیری می کند. این کاربران ممکن است فقط منفعلانه با کانال ارتباط برقرار کنند – دسترسی و تعامل دو چیز متفاوت است. دسترسی را به عنوان یک اندازه گیری کمیت در نظر بگیرید – داده های دستیابی مخاطبان موجود و بالقوه شما ، رشد در طول زمان و آگاهی از برند را نشان می دهد.

برداشت ها

این تعداد دفعاتی است که پست شما در فید یا جدول زمانی شخص قابل مشاهده است. این لزوماً به این معنا نیست که شخصی که پست را مشاهده کرده ، متوجه آن شده یا آن را خوانده است.

تعداد دنبال کنندگان

تعداد دنبال کنندگان کانال اجتماعی شما در یک زمان مشخص.

نرخ رشد مخاطب

شما می خواهید مطمئن شوید که پیروان خود را به دست می آورید ، نه آنها را از دست می دهید. میزان رشد مخاطب نشان می دهد که چگونه تعداد پیروان در طول زمان تغییر می کند.

در اینجا یک فرمول ساده برای ردیابی آن آورده شده است:

رسیدن

این تعداد افراد از زمانی که پستی پخش می شود را مشاهده کرده اند. بسته به زمان آنلاین بودن مخاطب و میزان خوب بودن محتوای خود ، به تغییرات دست پیدا کنید. این به شما ایده می دهد که مخاطبان شما چه چیزی را با ارزش و جالب می دانند.

نحوه محاسبه آن در اینجا آمده است:

دسترسی بالقوه

این تعداد افرادی را که می توانند در طی یک دوره گزارش یک پست را ببینند اندازه گیری می کند. راه دیگری را بیان کنید ، اگر یکی از دنبال کنندگان شما پست شما را با شبکه خود به اشتراک گذاشت ، بین ۲ تا ۵ درصد از دنبال کنندگان آنها احتمال بالقوه پست را تأیید می کنند.

در اینجا نحوه محاسبه میزان دستیابی بالقوه آورده شده است:

سهم اجتماعی صدا

این معیار در مقایسه با تعداد افرادی که از رقبای شما نام می برند ، تعداد افرادی را که از نام تجاری شما نام برده اند پیگیری می کند. به سادگی ، این نشان می دهد که برند شما تا چه اندازه در صنعت شما مرتبط است. شما می توانید از یک ابزار شنیداری اجتماعی مانند Hootsuite برای اندازه گیری گفته های خود و رقبا در یک بازه زمانی خاص استفاده کنید.

در اینجا نحوه محاسبه سهم اجتماعی صدا آورده شده است:

KPI های تعامل رسانه های اجتماعی

KPI برای تعامل در شبکه های اجتماعی کیفیت تعاملات با پیروان اجتماعی شما را اندازه گیری می کند. آنها به شما نشان می دهند که آیا مخاطبان شما با صحبت های شما ارتباط برقرار می کنند یا مایل به تعامل با نام تجاری شما هستند.

دوست دارد

تعداد دفعات تعامل پیروان با یک پست اجتماعی با کلیک کردن روی دکمه پسندیدن در یک بستر رسانه اجتماعی خاص.

نظرات

تعداد دفعاتی که پیروان شما در مورد پست های شما نظر می دهند. به یاد داشته باشید: نظرات می توانند احساس مثبت یا منفی داشته باشند ، بنابراین تعداد زیاد نظرات همیشه چیز خوبی نیست!

 

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست