خرید فالوور

فروش اجتماعی: این چیست ، چرا باید مراقبت کنید و چگونه این کار را درست انجام دهید

فروش اجتماعی – شاید در مورد آن چیزی شنیده باشید ، اما کاملاً مطمئن نیستید که چه معنایی دارد.

فکر می کنید این همان بازاریابی در شبکه های اجتماعی است ؟ (اسپویلر: اینطور نیست)

یا شاید فکر می کنید که این اساساً فقط تبلیغات در شبکه های اجتماعی است ؟ (اسپویلر دوم: همچنین خیر. این در کل چیز دیگری است.)

به طور خلاصه ، فروش اجتماعی به شما امکان می دهد تا چشم انداز تجاری خود را در رسانه های اجتماعی به صفر برساند و با شبکه ای از مزیت های بالقوه ارتباط برقرار کند. درست انجام شده ، فروش اجتماعی می تواند جایگزین روش مخوف تماس های سرد شود.

اگر هنوز فروش اجتماعی را در قیف خود وارد نکرده اید ، احتمالاً تجارت خود را از دست می دهید تا رقبای باهوش بیشتری در شبکه های اجتماعی داشته باشید. اما پس از اتمام مطالعه این راهنما ، تمام اطلاعات لازم برای تغییر آن را خواهید داشت.

در این پست ، ما:

  • به این سwerال پاسخ دهید: فروش اجتماعی چیست؟
  • توضیح دهید که شاخص فروش اجتماعی چیست.
  • ۴ دلیل را به اشتراک بگذارید که تجارت شما به فروش اجتماعی اهمیت می دهد.
  • نکات فروش اجتماعی و بهترین روش ها را به طور خلاصه بیان کنید.
  • ۳ ابزار ضروری فروش اجتماعی را لیست کنید.

فروش اجتماعی چیست؟

فروش اجتماعی عملی است که از کانال های رسانه های اجتماعی یک مارک برای برقراری ارتباط با چشم اندازها ، ایجاد ارتباط با آنها و درگیر شدن با سودهای بالقوه استفاده می کند. این تاکتیک می تواند به مشاغل کمک کند تا به اهداف فروش خود برسند.

فروش اجتماعی را به عنوان ایجاد روابط مدرن در نظر بگیرید. ارتباط فعالانه با مشتریان بالقوه در شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا اولین مارکی باشید که یک چشم انداز در هنگام آمادگی برای خرید در نظر می گیرد. و می تواند جایگزین تکنیک های منسوخ رابطه سازی و فروش مانند تماس سرد شود!

چه فروش اجتماعی نیست

فروش اجتماعی است که قطعا نمی در مورد بمباران غریبه با توییت و DMS ناخواسته. این هرزنامه است انجامش نده

فروش اجتماعی فقط افزودن مخاطبین جدید به لیست شما نیست. این در مورد معنادار کردن این تعاملات است و نشان دادن نام تجاری شما به عنوان راه حل برای یک مشکل است. وقتی این کار را انجام می دهید احتمال اعتماد و وفاداری شما بیشتر می شود.

به عنوان مثال ، شرکت طبیعی مراقبت از پوست SoKind از اصول اولیه فروش اجتماعی در این پست در فیس بوک استفاده می کند. آنها به طور واضح توضیح می دهند که چگونه محصولشان مشکلی را برای مادران حل می کند. برجسته کردن ارزش محصولات به برند کمک می کند تا مخاطبان مناسب را به طور طبیعی جذب کند و فروش را تشویق کند:

آیا در حال حاضر به فروش اجتماعی مشغول هستید؟

شاید! اگر نام تجاری شما دارای صفحه تجاری فیس بوک ، صفحه LinkedIn یا نمایه توییتر است یا در هر سیستم عامل دیگری فعال است ، شما قبلاً در زمینه فروش اجتماعی مشغول هستید.

اگر می خواهید در مورد فروش اجتماعی بیشتر بدانید ، دوره گواهینامه فروش اجتماعی آکادمی Hootsuite را شرکت کنید :

شاخص فروش اجتماعی چیست؟

شاخص فروش اجتماعی (SSI) معیاری است که برای سنجش تأثیر تلاش های فروش اجتماعی یک برند مورد استفاده قرار می گیرد.

LinkedIn اولین بار مفهوم SSI را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. LinkedIn SSI چهار م componentsلفه را برای ایجاد یک امتیاز ترکیب می کند. این بررسی می کند که آیا شما هستید:

  1. ایجاد یک مارک حرفه ای با نمایه LinkedIn به خوبی مدیریت شده.
  2. یافتن افراد مناسب در سیستم عامل
  3. به اشتراک گذاری محتوای مرتبط ، الهام بخش مکالمه.
  4. ایجاد و تقویت روابط.

برای یافتن امتیاز LinkedIn SSI ، به سیستم حساب خود وارد شوید و به داشبورد نمایندگی فروش اجتماعی خود بروید . با نمره خود به عنوان یک نقطه شروع برای بهبود عملکرد فروش اجتماعی خود رفتار کنید.

۴ دلیل که تجارت شما باید به فروش اجتماعی اهمیت دهد

اگر هنوز در فروش اجتماعی فروخته نشده اید (ببینید ما در آنجا چه کاری انجام داده ایم؟) ، در اینجا ۴ دلیل وجود دارد که چرا باید آن را امتحان کنید.

۱٫ فروش اجتماعی آثار

فقط حرف ما را قبول نکنید. با توجه به داده های داخلی LinkedIn Sales Solutions :

  • مشاغل پیشرو در فضای فروش اجتماعی ۴۵٪ فرصت فروش بیشتری نسبت به مارک های دارای شاخص فروش اجتماعی پایین ایجاد می کنند.
  • مشاغلي كه فروش اجتماعي را در اولويت خود قرار مي دهند ۵۱٪ بيشتر احتمال دارد كه به سهميه فروش خود برسند.
  • ۷۸٪ مشاغلی که از فروش اجتماعی استفاده می کنند بیش از کسری است که از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کند.

۲٫ فروش اجتماعی به تیم فروش شما کمک می کند روابط واقعی برقرار کند

در مقاله اخیر فوربس آمده است: “۸۷٪ از افراد حرفه ای در رویدادهای تجاری رویدادها را به دلیل همه گیری لغو کرده اند و ۶۶٪ موارد را به تعویق انداخته اند.”

شبکه سازی و ایجاد روابط به دلیل همه گیری COVID-19 به صورت آنلاین تغییر مکان داده اند – و اکنون زمان مناسب برای اولویت بندی فروش اجتماعی است.

فروش اجتماعی فرصت هایی را برای ارتباط با مشتریان بالقوه جدید در رسانه های اجتماعی ایجاد می کند ، جایی که آنها قبلاً فعال و درگیر مکالمه هستند. استفاده از ابزارهای شنیداری اجتماعی به نمایندگان فروش شما این امکان را می دهد که گام فراتر بروند و رهبرانی را که قبلاً در مورد تجارت ، رقبا یا صنعت شما صحبت می کنند ، شناسایی کنند.

این بدان معناست که شما می توانید با مخاطبی که قبلاً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند شده و به طور واقعی با او ارتباط برقرار کنید و در زمان مناسب اطلاعات مفیدی را ارائه دهید. اصالت اعتماد ایجاد می کند – و این ، به نوبه خود ، می تواند به وفاداری مشتری تبدیل شود.

۳٫ مشتریان (و افراد احتمالی) شما در حال حاضر درگیر خرید اجتماعی هستند

در شش ماه آخر سال ۲۰۲۰ ، ۲۵٪ از آمریکایی های ۱۸ تا ۳۴ ساله از طریق شبکه های اجتماعی خرید کردند. هند ، انگلستان ، استرالیا و نیوزیلند تقریباً یک سوم افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله در همان بازه زمانی از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به خرید کردند.

با توجه به حجم گسترده افرادی که در حال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، پتانسیل مارک ها برای فروش اجتماعی بسیار زیاد است:

  • ۴٫۲ میلیارد نفر در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی فعال هستند.
  • سیستم عامل های رسانه های اجتماعی فقط در سال ۲۰۲۰ ۴۹۰ میلیون کاربر به دست آوردند.
  • این یک افزایش ۱۳٫۲ درصدی است – سال ۲۰۱۹ با رشد ۷٫۲ درصدی روبرو شده است.

به علاوه ، بسیاری از این کاربران از سیستم عامل های اجتماعی برای تحقیق در مورد برند استفاده می کنند. به زبان ساده ، این کاربران در حال آماده شدن برای خرید هستند.

۴٫ رقبای برتر شما از قبل فروش اجتماعی دارند

استفاده از فروش اجتماعی به معنای رقابت ماندن است. مارک های دیگر در شبکه های اجتماعی فعال هستند و با مشتریان بالقوه در سیستم عامل های اجتماعی محبوب ارتباط برقرار می کنند. طبق داده های Statista: “در سال ۲۰۲۰ ، حدود ۲۵٪ از شرکت های تجارت الکترونیکی در سراسر جهان قصد داشتند کالاهای خود را در رسانه های اجتماعی بفروشند .”

اکنون ، اعداد را در نظر بگیرید:

  • ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام حداقل یک بار در روز از یک نمایه بازدید می کنند و ۸۱٪ از کاربران اینستاگرام در حال تحقیق درباره محصولات و خدمات موجود در این سیستم عامل هستند.
  • ۱۸٫۳ درصد از کاربران آمریکایی فیس بوک در سال ۲۰۲۰ از طریق فیس بوک خرید کرده اند.
  • ۷۰٪ از کاربران YouTube پس از مشاهده یک مارک در YouTube ، آن را خریداری کرده اند.
  • ۹۶٪ از بازاریابان محتوای B2B از LinkedIn برای بازاریابی ارگانیک استفاده می کنند. فیس بوک محبوب ترین پلتفرم بعدی است که توسط ۸۲٪ بازاریابان محتوای B2B استفاده می شود.

(این موارد بیشتر از آنجاست! ما پستی با بیش از ۱۴۰ آمار شبکه های اجتماعی جمع آوری کرده ایم که برای بازاریابان در سال ۲۰۲۱ مهم است. )

بهترین شبکه ها برای فروش اجتماعی کدامند؟

انتخاب شما باید به مخاطبان هدف و رویکرد شما در فروش اجتماعی بستگی داشته باشد.

توییتر و اینستاگرام بسترهای مناسبی برای تعامل با مشتریان هستند. آنها ابزاری را برای پاسخگویی به سeriesالات مشتری ارائه می دهند و آنها فضاهای مجازی معمولی هستند که ارتباطات به طور طبیعی در آنها برقرار می شود. به زبان ساده ، آنها برای ایجاد روابط عالی هستند.

به عنوان مثال ، Destination BC ارتباطات جدیدی با کاربران ایجاد می کند و با اظهار نظر فعالانه در مورد پست های کاربران ، روابط را ایجاد می کند:

 

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست