خرید فالوور

نحوه ایجاد تقویم رسانه های اجتماعی: نکات و الگوها

تقویم شبکه های اجتماعی مانند ماری کوندو در کل استراتژی شبکه های اجتماعی شماست. در ابتدا یک تعهد بزرگ به نظر می رسد ، اما مطمئن باشید که این زمان را در آینده پس می دهد. (لازم به ذکر است که جلوگیری از حملات وحشت جزئی).

خواه یک شبکه ساده با چند پیوند باشد ، یا یک داشبورد اختصاصی که می تواند ده ها فید را برنامه ریزی کند ، تقویم محتوای رسانه های اجتماعی شما می تواند به همان اندازه که برند شما به آن نیاز دارد ، ساده یا پیچیده باشد.

ادامه مطلب را بخوانید و ما شما را در مراحل لازم برای ساختن خود راهنمایی خواهیم کرد و به چند نمونه از دنیای واقعی نگاهی بیندازیم. ما همچنین برنامه های تقویم محتوای رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود را لیست می کنیم.

اوه ، و ما برای شروع چند الگو تقویم رسانه های اجتماعی رایگان ساخته ایم !

اما ابتدا ، بیایید دلایل قانع کننده سرمایه گذاری در این ابزار را برای شروع مرور کنیم.

تقویم شبکه های اجتماعی چیست؟

تقویم شبکه های اجتماعی نمای کلی از پست های آینده شما در شبکه های اجتماعی است. می توان آن را به صورت صفحه گسترده ، تقویم Google یا داشبورد تعاملی سازمان داد (اگر از برنامه مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده می کنید).

هر ورودی در تقویم شبکه های اجتماعی معمولاً شامل ترکیبی از این عناصر است:

  • تاریخ و زمان دقیق ارسال مستقیم پست
  • شبکه اجتماعی و حسابی که پست منتشر می شود
  • کپی و دارایی های خلاقانه پست (به عنوان مثال عکس یا فیلم)
  • پیوندها و برچسب هایی که باید در این پست گنجانده شود
  • اطلاعات مربوطه اضافی (به عنوان مثال این یک پست فید اینستاگرام است یا یک داستان؟)

بسته به دامنه استراتژی رسانه های اجتماعی شما ، تقویم رسانه های اجتماعی شما می تواند شامل یک یا چند شبکه اجتماعی باشد.

چرا از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟

۱٫ با سازماندهی در وقت صرفه جویی کنید

اهداف بازاریابی شما در شبکه های اجتماعی دارای یک نکته کلیدی مشترک با بسیاری از اهداف دیگر در برنامه ریز روزانه شما است: آنها هر روز تلاش و توجه می کنند. نه فقط در مواقعی که احساس الهام می کنید (یا در ساعت ۱۱ شب که از همه چیز مراقبت می شود).

حفظ تقویم شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد از قبل برنامه ریزی کنید ، کارهای خود را دسته ای انجام دهید ، از انجام چند وظیفه پرهیز کنید و تمام امواج مغزی خلاقیتان را برای بعد یادداشت کنید.

اساساً این بهترین روش برای اطمینان از این است که هرگز خود را ناامیدانه در میان نقل قول های الهام بخش عمومی جستجو نمی کنید و امیدوارید که دوباره چیزی برای ارسال پیدا کنید.

و حتی اگر هر روز ، شاید چندین بار در روز پست ارسال کنید ، به این معنی نیست که شما باید دائماً از تغذیه خود مراقبت کنید. برخی از ابزارهای تقویم شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهند پست های شبکه های اجتماعی را پیش از موعد تنظیم کنید ، و به همان اندازه مهم ، مشارکت مخاطبان را از یک مکان مدیریت کنید.

اگر تمایل به امتحان کردن داشته باشید ، ابزار برنامه ریزی Hootsuite از همه آن مراقبت می کند .

۲٫ به طور مداوم ارسال کنید

چه بخواهید میزان پسندیدن در اینستاگرام ، مشترکان YouTube خود یا KPI رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید ، اولین نکته از طرف کارشناسان همیشه “ارسال مداوم” خواهد بود. فقط هیچ میانبری در اطراف آن وجود ندارد.

چرا؟

به طور مداوم نشان دادن در خوراک مخاطبان خود کلید درگیر کردن آنها در امور اجتماعی است. تعامل چشمگیر ، از طریق الگوریتم پلت فرم ، دسترسی آلی شما را افزایش می دهد ، بنابراین پست های شما به چشم های جدید نشان داده می شود و افراد جدید شروع به دنبال مارک شما می کنند. و ایجاد ارتباطات واقعی با مخاطبان در حال رشد ، یک راه واقعی برای برداشتن تبدیل های شماست.

پر کردن تقویم رسانه های اجتماعی خود با پست قبل از زمان ، به شما امکان می دهد که به طور مداوم ارسال کنید چه یک هفته خبر کند باشد ، چه بزرگترین تبلیغ سال شما باشد.

۳٫ اشتباه تایپی کمتری انجام دهید و همچنین خطر اشتباهات بزرگ را کاهش دهید

برنامه ریزی زودهنگام پست های خود به این معنی است که می توانید در گردش کار خود کافه های ناموفق ایجاد کنید. کپی کردن متن ، بررسی اطلاعات ، یا حتی تأیید آن با ذینفعان سازمانی مانند تیم حقوقی یا مجموعه C ، همه کارهایی که روزها یا هفته ها قبل کار می کنید بسیار راحت تر است.

تقویم شبکه های اجتماعی – به ویژه تقویمی که اعضای تیم در آن تعبیه شده است – بهترین راه برای جلوگیری از خجالت کم فشار مانند ارسال پیام مشابه از طریق کانال ها یا بحران رسانه های اجتماعی با اهمیت است .

۴- با استراتژی های اجتماعی بلند پروازانه تر عمل کنید

بزرگترین مارک های رسانه های اجتماعی جهان معمولاً چندین کمپین را همزمان انجام می دهند – طولانی ، میان مدت و کوتاه مدت ، پولی و ارگانیک. و این فقط پستهای روزمره است.

هنگامی که برنامه خود را ضعیف کردید ، مغز با شکوه شما آزاد می شود تا سوالات بزرگتری را نیز حل کند. آیا باید یک مسابقه اینستاگرام برگزار کنید ؟ جستجوی شرکای تأثیرگذار را شروع می کنید ؟ شاید وقت آن رسیده است که برند خود را در LinkedIn وارد کنید ، یا یک برنامه حمایت از کارمندان رسانه های اجتماعی معرفی کنید .

این که آیا شما یک تیم محتوای پنج نفره را مدیریت می کنید و یا در حالی که سفید کننده را برای مشتری ۳ بعد از ظهر pastel ombre long-bob مخلوط می کنید ، Story خود را ارسال می کنید ، اینکه بازی اجتماعی خود را به سطح بالاتری برسانید ، به معنی سازماندهی است.

۵٫ لحظه های مربوطه را از دست ندهید

دیگر هرگز Super Bowl را فراموش نکنید. (یا می دانید ، اطمینان حاصل کنید که آن را به عمد نادیده می گیرید.)

یک تقویم شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد لحظات جهانی در سراسر جهان را که مربوط به مخاطبان برند شما است ، به طور استراتژیک مشاهده کنید.

مانند روز جنگ ستارگان.

همچنین ، اگر برنامه موضوعی روزمره شما پوشش داده شود ، اگر ممکن است موضوعی بروز کند ، مانند ممکن است جنیفر آنیستون به اینستاگرام بپیوندد یا تخم مرغی بزرگتر از قبل شود ، با پهنای باند خلاقانه و لجستیکی روبرو هستید تا لحظه ای را با روشی کاملاً نامناسب درگیر کنید. .

۶٫ محتوایی با کیفیت بالاتر تهیه کنید

ارزش های تولید رسانه های اجتماعی از روزهای ابتدایی سر به فلک کشیده و مفهوم توئیت کردن هزاره گرگ تنها از طریق صندلی های کیسه لوبیای خود ، راه جنجالی را پیش گرفته است. ( خوب ، خوب ، به جز هر کسی که پشت Moonpie باشد.)

امروز وجود یک پست در شبکه های اجتماعی چندان غیرمعمول نیست که پشت سر خود یک تیم کامل از خلاقیت ها باشد: نویسندگان متن ، طراحان ، ویراستاران ویدئو ، عکاسان. و اینکه از تیم هنرمندان سخت کوش خود بخواهید همه چیز را برای یک ماجرای اضطراری اینستاگرام کنار بگذارند ، قلب و ذهن شما را به دست نخواهد آورد. (و حتی اگر احساس لغزش یا فشار روحی داشته باشد ، تضمین نمی شود که نامزدی را نیز بدست آورید).

تقویم شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند دارایی های خود – چه انسانی و چه دیجیتالی – را به طور مateثر تخصیص دهید تا تیم شما اتاق تنفس را برای انجام بهترین کار خود داشته باشد.

و یک چشم انداز بلند مدت به این معنی است که شما صدا و محتوای سازگار برند را که از اهداف بازاریابی شما پشتیبانی می کند تحت فشار قرار می دهید.

۷٫ آنچه مفید است را پیگیری کنید و آن را بهبود ببخشید

آنچه برنامه ریزی می شود انجام می شود و آنچه اندازه گیری می شود بهبود می یابد.

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی شما بینش زیادی برای شما دارد. تقویم محتوای رسانه های اجتماعی فرصتی برای برنامه ریزی آزمایش های شما در جهت بهبود فراهم می کند. تستهای A / B خود را برنامه ریزی کنید تا زمانی که دستورالعمل مناسب برای نوع محتوا ، قالب ، فرکانس ارسال و بهترین زمان روز برای ارسال برای هر سیستم عامل اجتماعی را پیدا کنید.

نحوه ایجاد تقویم شبکه های اجتماعی

۸ مرحله برای ایجاد یک تقویم موثر در رسانه های اجتماعی وجود دارد:

  1. شبکه ها و محتوای اجتماعی خود را ممیزی کنید
  2. کانالهای اجتماعی خود را انتخاب کنید
  3. تصمیم بگیرید که تقویم شما برای ردیابی چه چیزی نیاز دارد
  4. برای دارایی های خود یک کتابخانه محتوا درست کنید
  5. گردش کار ایجاد کنید
  6. شروع به ساختن پست های خود کنید
  7. از تیم خود برای بررسی دعوت کنید و از بازخورد آنها برای بهبود استفاده کنید
  8. شروع به انتشار / زمان بندی کنید

نکته حرفه ای: اگر اولین بار است که تقویمی را برای کارهای اجتماعی تهیه می کنید ، ممکن است بخواهید ابتدا راهنمای ما برای ایجاد استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را باز کنید . تقویم شما برای داشتن اهداف مشخص بهتر برای حمایت از آن بهتر خواهد بود.

۱٫ شبکه ها و محتوای اجتماعی خود را ممیزی کنید

ایجاد یک تصویر واضح از تلاش های فعلی خود در شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد زمینه های پیشرفت و فرصت های جدید را شناسایی کنید. ممیزی برای تنظیم دقیق استراتژی محتوای شما و به حداکثر رساندن میزان بازگشت سرمایه کلیدی است.

با الگوی حسابرسی شبکه های اجتماعی ما شروع کنید . این به داده های دقیق و به روز در مورد:

  • حساب های جعلی و نمایه های قدیمی
  • امنیت حساب و رمزهای عبور
  • اهداف و KPI ها برای هر حساب مارک ، براساس پلت فرم
  • مخاطبان شما ، اطلاعات جمعیتی و شخصیت آنها
  • چه کسی برای کار در تیم شما پاسخگو است
  • موفق ترین پست ها ، کمپین ها و تاکتیک های شما
  • شکافها ، نتایج خسته کننده و فرصتهای پیشرفت
  • معیارهای اصلی برای سنجش موفقیت آینده در هر سیستم عامل

برای گذراندن همه دارایی های اجتماعی خود زمان اختصاصی اختصاص دهید. سپس مطمئن باشید که با بهترین اطلاعات با استراتژی تازه سازی اجتماعی خود مقابله خواهید کرد. یعنی اطلاعات منحصر به فرد مخاطبان ، حساب ها و مارک تجاری شما.

۲٫ کانال های اجتماعی خود را انتخاب کنید

به نظر می رسد هر مدیر رسانه اجتماعی که می شناسیم سال گذشته همان پیام اسلک را دریافت کرده است. بعضی بالاتر تصادفی بالاتر رفتن هی اونجا! [شکلک عینک آفتابی] چرا ما در TikTok نیستیم؟

نکته مثبت: از شخص ثالث بی طرف بخواهید رئیس خود را به ۶ نکته ای که هرگز نباید به مدیر رسانه های اجتماعی خود بگویید رها کند .)

در شلوغی و آشفتگی روزمره ، تلاش مشترک لازم است تا زمانی را برای صعود به پیشرفت های جدید پیدا کنید. مانند ، آیا نام تجاری شما باید به Threads Instagram اهمیت دهد ؟ و آیا مخاطبان شما حتی در TikTok حضور دارند ؟

به همین دلیل است که باید یک دقیقه وقت بگذارید تا مطمئن شوید که اطلاعات جمعیتی کاربران هر پلتفرم رسانه های اجتماعی روشن است . و بهترین شیوه های استراتژی های بازاریابی تجاری را نیز مرور کنید. طبیعتاً ما در Hootsuite کاملترین راهنماهای ممکن را جمع آوری کرده ایم:

  • استراتژی بازاریابی اینستاگرام
  • استراتژی بازاریابی فیس بوک
  • استراتژی بازاریابی YouTube
  • استراتژی بازاریابی توییتر
  • استراتژی بازاریابی LinkedIn
  • استراتژی بازاریابی Pinterest

ما نمی گوییم شما باید به حالت آزمون سال اول-شیمی-آلی بروید و همه را یک باره جذب کنید. فقط کافی است در آن وقفه بعد از صرف ناهار ، وقفه های مربوط به پیشرفت حرفه ای را بخاطر داشته باشید ، و در کمترین زمان ، دیدگاه ها و ایده های جدید را درخشان خواهید دید.

۳٫ تصمیم بگیرید که تقویم محتوای شبکه های اجتماعی شما برای ردیابی چه داده هایی نیاز دارد

همانطور که می فهمید این جانور زیبا چگونه به نظر می رسد ، (و در کجا زندگی می کند ، یا همان زبانه Chrome باز شده دائمی بین Gmail و Slack) ، می خواهید اطلاعات و عملکردهای این ابزار را که قرار است به شما ارائه دهد ترسیم کنید. شما.

شاید شما تازه شروع کرده اید ، مثلاً شلوغی های جانبی خود را برای انجام رپ های محلی مستقل برای انجام امور اجتماعی انجام دهید. در این صورت یک صفحه گسترده ساده ممکن است انجام شود.

اما اگر شما یک تیم هفت نفره را با ده مارک تجاری متفاوت روبرو هستید ، چیزی را می خواهید که به شما بگوید چه کسی چه کاری را انجام می دهد ، چه زمانی انجام می شود ، چه زمانی تصویب می شود و چه زمانی منتشر می شود – و سپس چقدر موفق بود

(Spoiler: گاهی اوقات صفحه گسترده کافی نیست ، به همین دلیل لیستی از تمام ابزارهای مورد علاقه ما در انتهای این مقاله وجود دارد.)

بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که با جزئیات اساسی شروع کنید:

  • سکو
  • تاریخ
  • زمان (و منطقه زمانی)
  • کپی 🀄
  • تصاویر (مثلاً عکس ، فیلم ، تصویر ، اینفوگرافیک ، gif و غیره)
  • پیوند به دارایی ها
  • پیوند به پست منتشر شده

همچنین ، جزئیات پیشرفته تری را که احتمالاً مفید به نظر می رسند اضافه کنید. (در صورت اضافه بودن همیشه می توانید بعداً آنها را نکس کنید.) جزئیات مانند:

  • قالب خاص بستر های نرم افزاری (به عنوان مثال ، پست فید ، IGTV ، استوری ، نظرسنجی ، پخش جریانی مستقیم ، تبلیغات ، پست های قابل خرید و غیره)
  • کمپین عمودی یا کمپینی که به آن وابسته است (به عنوان مثال ، راه اندازی محصول ، رویداد ، مسابقات ، دادن سالانه ، آگاهی عمومی از برند ، خدمات به مشتری و غیره)
  • هدف گذاری جغرافیایی (یعنی آیا جهانی ، آمریکای شمالی و غیره است)
  • ارزش (به عنوان مثال ، آیا این یک پست موضعی کوتاه مدت است یا یک نمایش بزرگ همیشه سبز با بودجه بزرگ که می تواند برای قطعات پایین خط بازیافت یا آدمخوار شود؟)
  • پولی یا ارگانیک؟ (در صورت پرداخت ، جزئیات بیشتر بودجه ممکن است مفید باشد)
  • آیا تصویب شده است؟
  • ارسال شده است؟ (اگر چنین است ، آیا می خواهید پیوند را با UTM آن وارد کنید ؟)
  • تجزیه و تحلیل و نتایج (به طور کلی در این سطح از پیچیدگی شما احتمالاً به گزارش های تجزیه و تحلیل خود برای حاوی و توضیح این اطلاعات اعتماد می کنید.)

۴- برای دارایی های خود یک کتابخانه محتوا درست کنید

برخی از افراد دوست دارند با این مخازن محتوا یا پایگاه داده منابع رسانه یا بانک دارایی های دیجیتال تماس بگیرند.

صرف نظر از آنچه شما آن را صدا می کنید ، محتوای بصری شما نباید در iPhone یا در یک پوشه دسک تاپ با علامت “اجتماعی متفرقه” باشد. (باشه ، باشه ، حداقل آنها را دائماً در آنجا نگه ندار.)

می توانید از Dropbox ، Google Drive ، شبکه داخلی شرکت خود یا نرم افزار پایگاه داده مخصوص استفاده کنید. یک کتابخانه محتوای رسانه های اجتماعی دارای چند ویژگی اصلی است:

  • برای پرونده های بزرگ به اندازه کافی بزرگ است.
  • از طریق تلفن و همچنین رایانه قابل دسترسی است (به من اعتماد کنید)
  • به راحتی با اعضای تیم قابل اشتراک است ، اما می توانید به ویژگی های حریم خصوصی آن اعتماد کنید.
  • این پیوندها را به پرونده های جداگانه ارائه می دهد تا بتوانید آنها را در تقویم خود قرار دهید (یا شاید بطور طبیعی با تقویم شما رابط داشته باشد).

نحوه راه اندازی کتابخانه محتوای خود تقریباً به اندازه تقویم شبکه های اجتماعی مهم است. هرچه در جستجوی دارایی هایی که باید انجام دهید کمتر باشد ، بهتر است.

به عنوان مثال ، ویژگی کتابخانه محتوای Hootsuite در ویژگی تقویم یکپارچه است ، بنابراین به سختی می دانید که این دو ابزار متفاوت هستند. نحوه کارکرد آن را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست