خرید فالوور

نحوه انجام یک تحلیل رقابتی در رسانه های اجتماعی (ابزارها و الگوها)

چگونه می توانید از رقابت جلوتر باشید و در شبکه های اجتماعی برنده شوید؟ با تحلیل رقابتی شبکه های اجتماعی شروع کنید.

این به شما خواهد گفت که چگونه در صنعت خود در برابر دیگران قرار می گیرید و فرصت های جدید و تهدیدهای احتمالی را برملا می کنید .

این راهنما به شما یاد می دهد که چگونه تجزیه و تحلیل رقابتی خود را برای رسانه های اجتماعی انجام دهید. ما همچنین بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی را لیست کرده و یک الگوی رایگان برای کمک به شما در شروع کار ارائه می دهیم.

تحلیل رقابتی شبکه های اجتماعی چیست؟

تجزیه و تحلیل رقابتی ، تجزیه و  تحلیل رقابت  شما  است  تا بفهمید نقاط قوت و ضعف آنها چیست و این نقاط قوت و ضعف چگونه با نقاط ضعف شما مقایسه می شوند.

این یک فرآیند برای محک زدن نتایج خود در برابر افراد سنگین در صنعت شما است ، بنابراین شما می توانید فرصت های رشد و همچنین استراتژی هایی را که عملکرد خوبی ندارند ، شناسایی کنید.

تجزیه و تحلیل رقابتی شبکه های اجتماعی ، به طور خاص ، به شما کمک می کند:

  • رقبای خود را در شبکه های اجتماعی مشخص کنید
  • بدانید در کدام سیستم عامل های اجتماعی قرار دارند
  • بدانید که آنها چگونه از این سیستم عامل ها استفاده می کنند
  • درک کنید که استراتژی اجتماعی آنها چقدر خوب کار می کند
  • نتایج اجتماعی خود را در برابر رقابت محک بزنید
  • تهدیدهای اجتماعی مربوط به تجارت خود را شناسایی کنید
  • خلا inهایی را در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود پیدا کنید

چرا یک تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی تجزیه و تحلیل می کند؟

یادگیری در مورد رقبا تنها دلیل انجام تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی نیست. همچنین به شما بینشی در مورد تجارت و مخاطبان خود (که احتمالاً با مخاطبان رقبای شما همپوشانی دارد) می دهد.

در اینجا برخی از بینش های شگفت آور که یک تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی می تواند به شما ارائه دهد وجود دارد:

  • معیارهای عملکردی برای مشاغل شخصی خود ، مانند دنبال کنندگان متوسط ​​، نرخ تعامل و سهم صدا
  • ایده هایی برای بهترین زمان ارسال در شبکه های اجتماعی (از آنجا که مخاطبان شما احتمالاً در یک زمان مشابه آنلاین هستند)
  • درک نقاط درد مشتری بالقوه
  • ایده های جدید (و بهتر) برای محتوایی که ممکن است مورد توجه مخاطبان شما قرار بگیرد (یا برعکس ، با مخاطب شما طنین انداز نیست و ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید)
  • درک نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان خود در سیستم عامل های خاص (به طور معمول یا عادی)
  • ایده هایی برای راه های تمایز نام تجاری شما
  • و بیشتر!

در نهایت ، یک تجزیه و تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی به همان میزانی که در آن استفاده می کنید به شما می دهد. شما ممکن است ترجیح دهید گزارش رقابتی یکبار مصرف در شبکه های اجتماعی را انجام دهید یا کسی را در تیم خود استخدام کنید که تنها وظیفه او پیگیری رقبای شما باشد. بیشتر مشاغل کاری را در این میان انجام می دهند: گزارش سه ماهه یا ماهانه.

هر سطح از تجزیه و تحلیل را که انتخاب کنید ، بینش بسیار ارزشمند خواهد بود.

نحوه انجام یک تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی: یک فرایند ۴ مرحله ای

ما فرایند انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی را به چهار مرحله تقسیم کرده ایم که برای هر برند مفید خواهد بود.

قبل از شروع ، این الگوی تجزیه و تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی رایگان را بارگیری کنید تا از تلاش های خود مطلع شوید.

تحلیل رقابتی شبکه های اجتماعی چیست؟

تجزیه و تحلیل رقابتی ، تجزیه و  تحلیل رقابت  شما  است  تا بفهمید نقاط قوت و ضعف آنها چیست و این نقاط قوت و ضعف چگونه با نقاط ضعف شما مقایسه می شوند.

این یک فرآیند برای محک زدن نتایج خود در برابر افراد سنگین در صنعت شما است ، بنابراین شما می توانید فرصت های رشد و همچنین استراتژی هایی را که عملکرد خوبی ندارند ، شناسایی کنید.

تجزیه و تحلیل رقابتی شبکه های اجتماعی ، به طور خاص ، به شما کمک می کند:

  • رقبای خود را در شبکه های اجتماعی مشخص کنید
  • بدانید در کدام سیستم عامل های اجتماعی قرار دارند
  • بدانید که آنها چگونه از این سیستم عامل ها استفاده می کنند
  • درک کنید که استراتژی اجتماعی آنها چقدر خوب کار می کند
  • نتایج اجتماعی خود را در برابر رقابت محک بزنید
  • تهدیدهای اجتماعی مربوط به تجارت خود را شناسایی کنید
  • خلا inهایی را در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود پیدا کنید

چرا یک تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی تجزیه و تحلیل می کند؟

یادگیری در مورد رقبا تنها دلیل انجام تحلیل رقبا در شبکه های اجتماعی نیست. همچنین به شما بینشی در مورد تجارت و مخاطبان خود (که احتمالاً با مخاطبان رقبای شما همپوشانی دارد) می دهد.

در اینجا برخی از بینش های شگفت آور که یک تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی می تواند به شما ارائه دهد وجود دارد:

  • معیارهای عملکردی برای مشاغل شخصی خود ، مانند دنبال کنندگان متوسط ​​، نرخ تعامل و سهم صدا
  • ایده هایی برای بهترین زمان ارسال در شبکه های اجتماعی (از آنجا که مخاطبان شما احتمالاً در یک زمان مشابه آنلاین هستند)
  • درک نقاط درد مشتری بالقوه
  • ایده های جدید (و بهتر) برای محتوایی که ممکن است مورد توجه مخاطبان شما قرار بگیرد (یا برعکس ، با مخاطب شما طنین انداز نیست و ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید)
  • درک نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان خود در سیستم عامل های خاص (به طور معمول یا عادی)
  • ایده هایی برای راه های تمایز نام تجاری شما
  • و بیشتر!

در نهایت ، یک تجزیه و تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی به همان میزانی که در آن استفاده می کنید به شما می دهد. شما ممکن است ترجیح دهید گزارش رقابتی یکبار مصرف در شبکه های اجتماعی را انجام دهید یا کسی را در تیم خود استخدام کنید که تنها وظیفه او پیگیری رقبای شما باشد. بیشتر مشاغل کاری را در این میان انجام می دهند: گزارش سه ماهه یا ماهانه.

هر سطح از تجزیه و تحلیل را که انتخاب کنید ، بینش بسیار ارزشمند خواهد بود.

نحوه انجام یک تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی: یک فرایند ۴ مرحله ای

ما فرایند انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی را به چهار مرحله تقسیم کرده ایم که برای هر برند مفید خواهد بود.

قبل از شروع ، این الگوی تجزیه و تحلیل رقابتی رسانه های اجتماعی رایگان را بارگیری کنید تا از تلاش های خود مطلع شوید.

یا می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این ابزار وارد کنید. مجدداً لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با داده های مربوط به میزان جستجو و رقابت را دریافت خواهید کرد. از این کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا به شما کمک کند تعریف خود را از رقبا محدود کنید ، بنابراین می توانید مطمئن شوید که در حال تجزیه و تحلیل مشاغل واقعی با رقابتی خود هستید.

بررسی کنید چه کسی برای این کلمات کلیدی در Google رتبه بندی کرده است

پنج یا ۱۰ کلمه کلیدی برتر که بیشترین ارتباط را با تجارت شما دارند انتخاب کنید و آنها را به Google متصل کنید. به زودی خواهید فهمید که چه کسی رقابت برتر شما در اینترنت است.

توجه ویژه ای به مارک های صنعت خود داشته باشید که برای تبلیغات گوگل هزینه می کنند تا نام خود را بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک قرار دهند ، زیرا آنها پول خود را در جایی قرار می دهند که آرزوی بازاریابی خود را دارند. حتی اگر رتبه بندی جستجوی ارگانیک عالی (هنوز) نداشته باشند ، ارزش بررسی عملکرد آنها در شبکه های اجتماعی را دارد.

برای مشاهده وب سایت های مارک هایی که به نظر می رسد رقبای بالقوه هستند ، کلیک کنید. بیشتر مشاغل به کانالهای اجتماعی خود در عنوان یا پاورقی وب سایت خود پیوند می دهند. پیوندهای مربوط به نمایه های اجتماعی آنها را در صفحه گسترده تجزیه و تحلیل رقابتی خود وارد کنید.

بررسی کنید چه کسی در جستجوی اجتماعی آن کلمات کلیدی ظاهر شود

مارک هایی که برای کلمات کلیدی شما در Google رتبه بندی می کنند لزوما همان مارک هایی نیستند که در شبکه های اجتماعی رتبه خوبی دارند. از آنجا که این یک تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی است ، شما باید ببینید که چه کسی در نتایج جستجوی اجتماعی در رتبه های برتر است.

به عنوان مثال ، به Facebook بروید و کلمه کلیدی خود را در جعبه جستجو وارد کنید. سپس بر روی Pages در فهرست بالا کلیک کنید.

برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد جستجو در شبکه های مختلف اجتماعی ، پست ما را در مورد  بهترین روش های تحقیق آنلاین بررسی کنید .

بدانید مخاطبان شما از چه مارک های مشابهی پیروی می کنند

بینش مخاطبان فیس بوک و تجزیه و تحلیل توییتر می تواند به شما اطلاعات خوبی در مورد مارک های دیگر مخاطبان خود در این شبکه های اجتماعی ارائه دهد. اگر این مارک ها مشابه شما هستند ، ارزش دارد که آنها را به عنوان رقبای بالقوه در نظر بگیرید.

برای یافتن مارک های مورد علاقه مخاطبان خود در فیس بوک:

  • بینش مخاطبان Facebook را باز کنید 
  • از ستون سمت چپ برای وارد کردن اطلاعات جمعیت مخاطب خود استفاده کنید   یا به پایین  صفحه  در ستون سمت چپ بروید و صفحه Facebook موجود خود را در بخش  افراد متصل به وارد کنید
  • در فهرست بالا ، صفحه مورد پسند را کلیک کنید 

می خواهید عمیق تر شیرجه بروید؟ ما یک پست کامل با نکات بیشتر در مورد  چگونگی استفاده از بینش مخاطبان فیس بوک برای تحقیقات مشتری داریم .

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست