خرید فالوور

تاریخچه مختصری از الگوریتم YouTube

مردم سراسر دنیا هر روز بیش از ۱ میلیارد ساعت فیلم YouTube مشاهده می کنند – از فیلم های گربه گرفته تا فیلم های مخصوص گربه ها. الگوریتم YouTube سیستم پیشنهادی است که تصمیم می گیرد کدام فیلم ها یوتیوب را به آن ۲ میلیارد کاربر اضافی (و تعداد بی حد و حصر کاربران گربه) پیشنهاد می کند.

این س importantال مهمی را برای بازاریابان ، تأثیرگذاران و سازندگان ایجاد می کند: چگونه می توانید الگوریتم YouTube ویدیوهای خود را توصیه کند و به شما کمک کند لایک بیشتری کسب کنید ؟

در این پست وبلاگ ما الگوریتم مورد نظر را توضیح خواهیم داد (و نیست) ، آخرین تغییرات مربوط به سال ۲۰۲۱ را بررسی خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه جوانب مثبت با سیستم های جستجو و کشف YouTube برای گرفتن فیلم در مقابل کره چشم کار می کنند.

تاریخچه مختصری از الگوریتم YouTube

ابتدا ، بیایید مروری سریع بر چگونگی تبدیل کلمه “الگوریتم” در همه زندگی ما داشته باشیم.

۲۰۰۵ – ۲۰۱۱: بهینه سازی برای کلیک ها و بازدیدها

طبق گفته موسس جاوید کریم (معروف به ستاره من در باغ وحش ) ، یوتیوب در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد تا ویدیو را از اجرای معروف بدنبال جنت جکسون و جاستین تیمبرلیک در Superbowl تهیه کند . بنابراین جای تعجب نیست که برای سالهای متمادی ، الگوریتم YouTube فیلم هایی را که بیشترین بازدید یا کلیک را به خود اختصاص می دهند ، توصیه می کند.

افسوس ، این امر منجر به گسترش عناوین و تصاویر کوچک گمراه کننده شد – به عبارت دیگر ، clickbait . به دلیل اینکه فیلم ها مردم را گول می زنند ، راضی نمی شوند یا پیر راحت اذیت می شوند ، تجربه کاربر به شدت سقوط می کند.

۲۰۱۲: بهینه سازی برای زمان تماشا

در سال ۲۰۱۲ ، یوتیوب سیستم پیشنهادی خود را برای پشتیبانی از زمان صرف تماشای هر ویدیو و همچنین به طور کلی از زمان صرف شده بر روی سیستم عامل ، تنظیم کرد. وقتی مردم فیلم ها را با ارزش و جالب می دانند (یا تئوری می گوید) آنها را برای مدت طولانی تری ، شاید حتی تا آخر تماشا می کنند.

این باعث شد که برخی از سازندگان سعی کنند کوتاه تر از ویدیوهای خود باشند تا احتمال تماشای بیشتر بینندگان برای تماشای آنها بیشتر شود ، در حالی که برخی دیگر برای افزایش زمان تماشای فیلم ها ، فیلم های خود را طولانی تر می کنند. YouTube هیچ یک از این تاکتیک ها را تأیید نکرد و خط مهمانی را حفظ کرد: ویدیوهایی بسازید که مخاطبان شما می خواهند تماشا کنند و الگوریتم به شما پاداش می دهد.

این گفته ، همانطور که هر کسی که هر زمانی را در اینترنت سپری کرده است می داند ، زمان صرف شده لزوماً معادل با کیفیت صرف شده نیست . YouTube دوباره تغییر کاربری داد.

۲۰۱۵-۲۰۱۶: بهینه سازی برای رضایت

در سال ۲۰۱۵ ، YouTube شروع به سنجش میزان رضایت بینندگان به طور مستقیم با نظرسنجی های کاربران و همچنین اولویت بندی معیارهای پاسخ مستقیم مانند اشتراک ، پسندیدن و دوست نداشتن (و البته دکمه “غیر علاقه مند” به خصوص وحشیانه) کرد.

در سال ۲۰۱۶ ، یوتیوب یک مقاله سفید منتشر کرد که برخی از عملکردهای داخلی هوش مصنوعی خود را توصیف می کند: شبکه های عصبی عمیق برای توصیه های YouTube .

به طور خلاصه ، الگوریتم شخصی تر شده است. هدف یافتن ویدئویی بود که هر بیننده خاصی می خواهد تماشا کند ، نه فقط ویدیویی که افراد زیادی ممکن است در گذشته تماشا کرده باشند.

در نتیجه ، در سال ۲۰۱۸ ، مدیر ارشد محصولات YouTube در یک صفحه گفت که ۷۰٪ از زمان تماشای در YouTube صرف تماشای فیلم هایی است که الگوریتم توصیه می کند.

۲۰۱۶ تا کنون: محتوای خطرناک ، تخریب ارزش و ایمنی برند

در طول سالها ، اندازه و محبوبیت YouTube منجر به افزایش تعداد مسائل مربوط به تعدیل محتوا شده است ، و آنچه الگوریتم توصیه می کند تبدیل به یک موضوع جدی نه تنها برای سازندگان و تبلیغ کنندگان ، بلکه در اخبار و دولت شده است.

یوتیوب گفته است در مورد مسئولیت خود در حمایت از طیف متنوعی از نظرات ضمن کاهش گسترش اطلاعات نادرست مضر جدی است. به عنوان مثال تغییرات الگوریتم مصوب در اوایل سال ۲۰۱۹ ، ۷۰٪ از مصرف محتوای مرزی را کاهش داده است . (YouTube محتوای مرزی را به عنوان محتوایی تعریف می کند که کاملاً دستورالعمل های انجمن را نقض نکند اما مضر یا گمراه کننده باشد. از طرف دیگر ، محتوای متخلف بلافاصله حذف می شود .)

این مسئله بر سازندگانی تأثیر می گذارد که می ترسند به طور تصادفی از دستورالعمل های جامعه که همیشه در حال تغییر هستند ، استفاده کنند و مجازات آنها را با اعتصاب ، تخریب ارزش پول یا بدتر از این بدست آورند. (و در واقع ، طبق گفته مدیر عامل شرکت سوزان ووچیچی ، یکی از اولویت های YouTube برای سال ۲۰۲۱ افزایش شفافیت در مورد دستورالعمل های انجمن برای سازندگان است). این امر همچنین بر مارک ها و تبلیغ کنندگان تأثیر می گذارد ، که نمی خواهند نام و نشان آنها در کنار برتری طلبان سفید پوش باشد.

در همین حال ، سیاستمداران آمریکایی به طور فزاینده ای نگران نقش اجتماعی الگوریتم های شبکه های اجتماعی مانند YouTube هستند. یوتیوب (و سایر سیستم عامل ها) برای جلب حساب الگوریتم های خود در جلسات سنا احضار شده اند و در اوایل سال ۲۰۲۱ دموکرات ها “قانون محافظت از آمریکایی ها در برابر الگوریتم های خطرناک” را ارائه دادند.

در مرحله بعدی ، بیایید درباره آنچه می دانیم در مورد چگونگی عملکرد این جانور خطرناک صحبت کنیم.

الگوریتم YouTube در سال ۲۰۲۱ چگونه کار می کند؟

الگوریتم YouTube با در نظر گرفتن دو هدف فیلم ها را برای بینندگان انتخاب می کند: یافتن ویدیوی مناسب برای هر بیننده و فریب آنها برای ادامه تماشا .

هنگامی که ما در مورد “الگوریتم” صحبت می کنیم ، در مورد سه سیستم انتخاب یا کشف مرتبط اما کمی متفاوت صحبت می کنیم:

  • یکی که فیلم ها را برای صفحه اصلی YouTube انتخاب می کند .
  • یکی که نتایج را برای هر جستجوی مشخص رتبه بندی می کند . و
  • یکی که فیلم های پیشنهادی را برای مشاهده بعدی بینندگان انتخاب می کند .

یوتیوب می گوید که در سال ۲۰۲۱ ، صفحه اصلی و فیلم های پیشنهادی معمولاً بهترین منابع برای بیشتر کانال ها برای بازدید هستند. به جز فیلم های توضیحی یا آموزشی (به عنوان مثال ، “نحوه تنظیم دوچرخه”) ، که در عوض بیشترین میزان بازدید را از جستجو دارند.

YouTube چگونه الگوریتم را تعیین می کند

YouTube با استفاده از کدام سیگنال های رتبه بندی تصمیم می گیرد کدام فیلم ها را به مردم نشان دهد؟

هر منبع ترافیکی کمی متفاوت است. اما در نهایت ، آنچه در تعداد بازدید ویدیوی شما تأثیر می گذارد ترکیبی از موارد زیر است:

  • شخصی سازی (تاریخچه و تنظیمات بیننده)
  • عملکرد (موفقیت فیلم)
  • عوامل خارجی (مخاطبان کلی یا بازار)

YouTube چگونه الگوریتم صفحه اصلی خود را تعیین می کند

هر بار که شخصی برنامه YouTube خود را باز می کند یا در youtube.com تایپ می کند ، الگوریتم YouTube مجموعه متنوعی از ویدیوها را ارائه می دهد که فکر می کند ممکن است آن شخص تماشا کند.

این انتخاب اغلب گسترده است زیرا الگوریتم هنوز متوجه نشده است که بیننده چه می خواهد: کاورهای صوتی آهنگ های پاپ؟ سخنرانی های ضد تعلل الهام بخش؟ برای رسیدن به وبلاگ احتمالی مورد علاقه خود؟

ویدئوها بر اساس دو نوع سیگنال رتبه بندی برای صفحه اصلی انتخاب می شوند:

  • عملکرد: YouTube عملکرد را با معیارهایی مانند میزان کلیک ، میانگین مدت مشاهده ، میانگین درصد مشاهده شده ، پسندیدن ، دوست نداشتن و نظرسنجی بیننده اندازه گیری می کند . اساساً ، پس از بارگذاری ویدئویی ، الگوریتم آن را به چند کاربر در صفحه اصلی نشان می دهد ، و در صورت جلب توجه ، جلب رضایت آن بینندگان (یعنی آنها روی آن کلیک می کنند ، آن را تماشا می کنید ، مانند آن ، اشتراک گذاری آن و غیره) سپس به تعداد بیشتری از بینندگان در صفحه اصلی آنها پیشنهاد می شود.
  • شخصی سازی: با این حال ، YouTube یک برگه پرطرفدار نیست. شخصی سازی به این معنی است که YouTube براساس رفتارهای گذشته و یا سابقه تماشا ، به افرادی ویدیوهایی ارائه می دهد که فکر می کند با علایق آنها مرتبط هستند . اگر کاربری موضوعات خاصی را دوست داشته باشد یا کانال خاصی را تماشا کند ، موارد مشابه بیشتری ارائه می شود. این عامل همچنین با افزایش و کمرنگ شدن علایق و عقاید فرد به تغییر رفتار در طول زمان حساس است.

YouTube چگونه الگوریتم پیشنهادی ویدیوی خود را تعیین می کند

هنگامی که فیلم ها را برای تماشای بعدی به افراد پیشنهاد می دهید ، YouTube دارای ملاحظات کمی متفاوت است. بعد از اینکه شخص در هنگام بازدید چند فیلم تماشا کرد ، الگوریتم ایده بیشتری درباره آنچه امروز یک شخص به آن علاقه دارد ، دارد ، بنابراین گزینه هایی را در سمت راست صفحه ارائه می دهد:

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست