خرید فالوور

API تبدیل Facebook و اینستاگرام: همه آنچه بازاریابان باید بدانند

پیکسل فیس بوک ابزاری بسیار ارزشمند برای ردیابی داده های تجاری در فیس بوک است. متأسفانه در سالهای اخیر اثربخشی آن کاهش یافته است. اما همه چیز از دست نرفته است ، به لطف API تبدیل Facebook.

API تبدیل Facebook ابزار دیگری در جعبه ابزار داده Facebook شما است که با پیکسل فیس بوک کار می کند تا اطمینان حاصل شود که شما تمام داده های مورد نیاز را دریافت می کنید. ترکیبی ، آنها به شما کمک می کنند عملکرد بازاریابی فیس بوک خود را به درستی ردیابی ، نسبت دهید و بهبود دهید.

مشکل پیکسل چیست؟ اساساً ، مسدودکننده های تبلیغات ، مسدودکننده های کوکی ها و سایر ابزارهای پوشاننده شروع به کاهش میزان داده های دریافتی پیکسل می کنند. و اکنون ، به روزرسانی iOS 14 اپل موانع بزرگتری را برای ردیابی داده ها از طریق پیکسل ایجاد کرده است.

به روزرسانی iOS 14 استفاده از کوکی ها را برای ردیابی در دستگاه های تلفن همراه اپل بسیار محدود می کند. این بدان معناست که پیکسل به تنهایی اطلاعات کمتری در مورد نحوه تعامل کاربران iOS با تجارت شما به شما می دهد. اگر کسی از طریق فیس بوک به وب سایت شما مراجعه کند ، ممکن است شما ندانید.

نگران از دست دادن داده های کاربران iOS نیستید؟ در نظر بگیرید که فیس بوک انتظار دارد که همه مرورگرهای اصلی تا سال ۲۰۲۲ کوکی های شخص ثالث را مسدود یا محدود کنند.

هدف قرار دادن تبلیغات شما نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد از تعداد مخاطبان سفارشی و مخاطبان دوباره هدف شما کاسته می شود.

اما وحشت نکنید. برای یادگیری نحوه ذخیره داده ها ، اسناد و اهداف خود با API تبدیل Facebook ، ادامه مطلب را بخوانید.

API تبدیل Facebook چیست؟

برای درک API تبدیل فیس بوک ، ابتدا باید کمی در مورد پیکسل فیس بوک درک کنید.

(اگر می خواهید همه چیز را در مورد پیکسل فیس بوک درک کنید ، پست وبلاگ ما را در مورد همان موضوع بررسی کنید.)

به طور خلاصه: پیکسل فیس بوک ابزاری در کنار مرورگر است. این فقط به این معنی است که داده ها را از طریق مرورگر کاربر ردیابی می کند.

اما مرورگر همچنین جایی است که کاربر می تواند مسدودکننده های کوکی ها و مسدود کننده های تبلیغات را نصب کند ، یا ردیابی کوکی ها را به طور کلی مجاز نباشد. مرورگرها گاهی خراب می شوند و مسیرهای داده را از دست می دهند. همچنین در صورت ضعف اتصالات ، آنها می توانند داده ها را از دست دهند.

برعکس ، API تبدیل Facebook یک ابزار سمت سرور است. در حقیقت ، قبلاً به عنوان API سمت سرور شناخته می شد. این امکان را به شما می دهد تا تبدیل ها را از طریق سرور وب سایت خود ، به جای مرورگر مشتری خود پیگیری کنید. به جای ردیابی “رویدادهای پیکسل مرورگر” ، “رویدادهای سرور” را ردیابی می کند.

API تبدیل به کوکی ها متکی نیست. این بدان معناست که تنظیمات و عملکرد مرورگر بازدید کنندگان وب سایت شما بر قابلیت ردیابی آن تأثیر نمی گذارد.

همانطور که گفتیم، آن را یک ابزار کسب و کار فوق العاده است که کار می کند با هم با پیکسل فیس بوک. این با ضبط داده هایی که فقط در صورت اتکا به وقایع مرورگر از بین می روند ، دقت ردیابی فیس بوک شما را بهبود می بخشد.

همچنین با ارائه داده های کامل تر برای بهینه سازی تبلیغات ، به بهبود عملکرد تبلیغات Facebook خود کمک می کند.

API تبدیل Facebook چه ردیابی می کند؟

API تبدیل Facebook به شما امکان می دهد سه نوع داده را ردیابی کنید:

  • تبدیل وب (مانند فروش یا ثبت نام)
  • رویدادهای پس از تبدیل (مصوبات برای وام)
  • بازدید از صفحه

این امر بینش بیشتری نسبت به قیف فروش کامل شما نسبت به استفاده از پیکسل به تنهایی می دهد. دلیل آن این است که به شما امکان می دهد اطلاعاتی مانند داده های CRM و لیدهای واجد شرایط را در خود بگنجانید.

همچنین داده های مورد نیاز برای:

  • هدف گذاری تبلیغات (مانند مخاطبان سفارشی و هدف گذاری مجدد)
  • گزارش آگهی
  • بینش مخاطب
  • تبلیغات پویا
  • بهینه سازی تبدیل برای تبلیغات فیس بوک

همچنین API تبدیل به شما امکان کنترل بیشتر داده هایی را می دهد که از طریق Facebook ردیابی می کنید. به عنوان مثال ، می توانید اطلاعات کسب و کار مانند حاشیه سود و ارزش مشتری را اضافه کنید.

همچنین نسخه های خاصی از API تبدیل برای برنامه ها و فروش آفلاین طراحی شده است. این موارد به شما امکان می دهد به ترتیب رویدادهای برنامه و فروش و بازدید از فروشگاه آجر و ملات را ردیابی کنید. اما از آنجا که اینها ابزارهای تجاری جداگانه ای هستند ، ما در این پست به جستجوی آنها نمی پردازیم. اگر می خواهید بیشتر بدانید ، اطلاعات دقیق فیس بوک در مورد API رویدادهای برنامه و API تبدیل آفلاین را بررسی کنید .

پیکسل فیس بوک در مقابل API تبدیل ها

در اینجا نحوه فیس بوک وجود دارد که تفاوت بین پیکسل فیس بوک و API تبدیل را مشخص می کند:

“پیکسل به شما امکان می دهد رویدادهای وب را از طریق یک مرورگر وب به اشتراک بگذارید ، در حالی که API تبدیل به شما امکان می دهد رویدادهای وب را مستقیماً از سرور خود به اشتراک بگذارید.”

یا شاید کمی مبهم تر :

“اگر ارسال رویدادهای پیکسل مرورگر مانند ارسال نامه از طریق پست هوایی است ، پس ارسال رویدادهای سرور مانند ارسال نامه از طریق حمل و نقل است. هر دو مکانیزم انتقال بسته (داده های مربوط به یک رویداد) به آدرس مقصد (شناسه Pixel) هستند. ”

از نظر استفاده از این ابزارها ، در واقع موردی از یا / یا نیست. در عوض ، این مسئله هر دو / و است.

ما قبلاً در مورد چگونگی تأثیر تغییرات در به روزرسانی iOS 14 بر پیکسل فیس بوک صحبت کرده ایم. و اینکه چگونه استفاده روز افزون از مسدودکننده های تبلیغات و کوکی ها نیز بر توانایی پیکسل در جمع آوری داده های مبتنی بر مرورگر تأثیر می گذارد.

اما ، این بدان معنا نیست که پیکسل دیگر مفید نیست. این فقط به روشی متفاوت مفید است. در واقع ، شما باید پیکسل فیس بوک خود را تنظیم و اجرا کنید قبل از اینکه بخواهید API تبدیل را تنظیم کنید.

اگر هنوز پیکسل خود را تنظیم نکرده اید ، پست وبلاگ ما را با راهنمایی های دقیق در مورد نحوه استفاده از پیکسل فیس بوک در وب سایت خود بررسی کنید .

وقتی API تبدیل ها و پیکسل فیس بوک خود را متصل می کنید ، شانس ثبت یک تبدیل را به حداکثر می رسانید. اگر تصمیم دارید رویدادهای مشابه را با استفاده از هر دو ابزار ردیابی کنید ، حتی ممکن است برخی از تبدیل ها را دو بار ثبت کنید. خوشبختانه ، فیس بوک می تواند پیگیری مضاعف را از طریق فرایندی به نام “تکثیر مجدد” اصلاح کند.

تکثیر به نظر پیچیده است. اما در واقع این فقط به معنای نگه داشتن یک رویداد تبدیل و کنار زدن نسخه تکراری آن است.

اگر یکی از ابزارهای تجاری (pixel یا API تبدیل ها) رویداد را ثبت کند ، مشکلی نیست. اگر هر دو رویداد را ضبط کنند ، فیس بوک پیگیری را تکثیر می کند. این پیکسل مقایسه رویداد پارامتر به API تبدیل به EVENT_NAME پارامتر، و پیکسل eventID پارامتر به API تبدیل به EVENT_ID پارامتر.

نسخه tl؛ dr این است که این ابزارها با هم کار می کنند تا دقیق ترین داده ها و اطلاعات ردیابی فیس بوک را به شما ارائه دهند.

نمونه تبدیل API در فیس بوک

شما اکنون جمع آوری کرده اید که API تبدیل داده های فیس بوک قابل اطمینان تری را ارائه می دهد. بیایید نگاهی به چند نمونه از دنیای واقعی بیندازیم که نشان می دهد چرا این اهمیت برای بازاریابان بسیار مهم است.

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست