خرید فالوور

پیامرسان فیسبوک یا اینستاگرام!؟

Facebook Messenger یکی از مهمترین برنامه های پیام رسانی است که مارک های تجاری برای ارتباط با مشتریان در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. ماهانه مشاغل بیش از ۲۰ میلیارد پیام با افراد در مسنجر مبادله می کنند.

اکنون پیام رسانی یک روش ترجیحی برای صحبت با یک کسب و کار است که صحبت از خدمات مشتری است. حدود ۶۴٪ از افراد در گروه های سنی می گویند که ترجیح می دهند به یک تجارت پیام دهند تا اینکه از طریق تماس یا ایمیل.

اما برنامه های پیام کوتاه فقط ابزار پشتیبانی نیستند. بسیاری از مشاغل از بازاریابی مسنجر فیس بوک استفاده کرده اند تا نتایج را در طول سفر مشتری – از ایجاد آگاهی تا اطمینان از فروش – به دست آورند.

در این راهنما ، ما نحوه استفاده از Facebook Messenger برای همه نیازهای تجاری شما را بیان می کنیم. بعلاوه ، ما نکات و بهترین روشها را برای کمپین بازاریابی بعدی Facebook Messenger شما ارائه می دهیم.

پیام رسان فیس بوک چیست؟

Facebook Messenger برنامه و بستر پیام رسان اختصاصی فیس بوک است. بیش از ۱٫۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان (و ۱۸۱ میلیون نفر فقط در ایالات متحده) از Messenger برای ارتباط با دوستان و خانواده – و مشاغل استفاده می کنند.

این پلت فرم از پیام های متنی ، تماس های صوتی و تصویری (از جمله تماس های ویدیویی گروهی) پشتیبانی می کند. کاربران می توانند تجربه خود را با انتخاب موضوعات گپ ، برچسب ها و واکنش های سفارشی با آواتارها شخصی کنند. از ژوئن ۲۰۲۱ ، فیس بوک در حال آزمایش یک سیستم پرداخت درون برنامه ای ، Facebook Pay است که به شما امکان می دهد از طریق مسنجر پول درخواست و ارسال کنند.

مسنجر همچنین یک کانال محبوب خدمات مشتری برای مارک هایی است که در فیس بوک حضور دارند. مشاغل می توانند از آن برای پاسخ به س questionsالات مشتریان یا به عنوان کانال تبلیغاتی استفاده کنند.

مسنجر فیس بوک برای هر کسی که دارای حساب فیس بوک و اتصال به اینترنت است استفاده رایگان است.

مزایای استفاده از پیام رسان فیس بوک برای تجارت

به استفاده از مسنجر فیس بوک برای تجارت فکر می کنید؟ در اینجا برخی از برترین مزایا ذکر شده است.

۱٫ ارائه خدمات با کیفیت به مشتری

بومیان دیجیتال انتظار دارند تجارت شما آنلاین و در دسترس باشد. در یک نظرسنجی جهانی که توسط فیس بوک انجام شد ، بیش از ۷۰٪ از مردم اظهار داشتند که انتظار دارند بتوانند برای خدمات به مشتریان پیام ارسال کنند. علاوه بر این ، بیش از ۵۹٪ انتظار دارند که برای خرید به مشتریان پیام دهند.

بر اساس نظرسنجی تحقیقاتی فیس بوک ، نحوه استفاده افراد از مسنجر فیس بوک در اینجا آمده است :

  • بیش از ۸۱٪ پاسخ دهندگان به کسب و کارها پیام می دهند تا در مورد محصولات یا خدمات س askال کنند
  • حدود ۷۵٪ پاسخ دهندگان برای پشتیبانی به مشاغل پیام می دهند
  • بیش از ۷۴٪ پاسخ دهندگان برای خرید به تجارت پیام می دهند

۲٫ اعتماد به نام تجاری خود را ایجاد کنید

ساده است. اگر شرکت شما برای گفتگو باز باشد ، اعتماد شرکت شما راحت تر است.

و این اعتماد را می توان تنها از اعتبار بدست آورد. در یک نظرسنجی توسط فیس بوک ، اکثر افرادی که به مشاغل پیام می دهند می گویند که این گزینه به آنها کمک می کند تا نسبت به یک نام تجاری اطمینان بیشتری داشته باشند. فقط دانستن پیام رسانی برای برخی از مشتریان کافی است.

تصور کنید که قصد خرید بزرگی را دارید. اگر مجبور شوید بین شرکتی با پشتیبانی و دیگری بدون شرکت یکی را انتخاب کنید ، کدام یک را انتخاب می کنید؟ به کدامیک برمی گردید؟ تعجب آور نیست که ، به محض اینکه افراد با مشاغل پیام رسان شروع به کار می کنند ، این اغلب روش اصلی آنها برای تماس با مشاغل است.

۳٫ تولید سرنخ های با کیفیت بالا

وقتی کسی در فیس بوک مسنجر با شما تماس می گیرد ، فرصتی برای پیگیری کسب و کار شما ایجاد می کند. هر پیام رد و بدل شده فرصتی برای یادگیری اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتری است که می تواند به ایجاد یک رابطه طولانی مدت کمک کند.

وقتی کسب و کار شما به پیام اولیه پاسخ داد ، دلایل مختلفی وجود دارد که در آینده می خواهید دوباره با این مشتری تماس بگیرید. و اکنون که کانال باز است ، می توانید.

برای ارائه یک پیشنهاد ویژه ، پیش بینی یک نیاز ، معرفی محصول یا خدمات جدیدی که ممکن است مرتبط باشد و غیره پیگیری کنید.

۴٫ قصد خرید را افزایش دهید

گزینه پیام رسانی به کسب و کار شما اعتماد مشتری را جلب می کند. و اعتماد خرید را برای مشتریان آسان می کند. در یک نظرسنجی از فیس بوک ، ۶۵٪ از مردم گفتند که بیشتر احتمال دارد با مشاغلی که می توانند از طریق چت به آن دسترسی پیدا کنند خرید کنند.

در مواقع دیگر ، مردم با خرید یک سوال فاصله دارند. با استفاده از Facebook Messenger برای ساده کردن مبادله پرسش و پاسخ ، نام تجاری شما می تواند به مشتریان در تصمیم گیری در خرید کمک کند. و آنها را در پایین قیف پایین بیاورید. که یک برد-برد است.

۵- موضوعات حساس را خصوصی کنید

Facebook Messenger کانال خوبی برای مکالمه هایی است که بهتر است خصوصی بماند.

شاید مشتری س aالی داشته باشد که از پرسیدن آن به صورت علنی خجالتی است. به عنوان مثال ، Stayfree Africa از فیس بوک مسنجر به عنوان فضای امنی برای صحبت مشتریان در مورد دوره های خود استفاده می کند. یا شاید مشتری تجربه ای منفی داشته باشد که ترجیح می دهید به صورت خصوصی آن را حل کنید.

اختصاص وقت برای مکالمه شخصی با مشتری به آنها نشان می دهد که برای تجارت آنها ارزش قائل هستید و به نیازهای آنها اهمیت می دهید.

نحوه راه اندازی Facebook Messenger برای تجارت

هر صفحه فیس بوک شامل دسترسی به مسنجر است. اگر هنوز صفحه کسب و کار ندارید ، نحوه ایجاد صفحه را در اینجا بیاموزید .

۱٫ از فعال بودن مسنجر اطمینان حاصل کنید

هنگام ایجاد صفحه کسب و کار ، پیام رسان فیس بوک باید از قبل فعال شود. اما در اینجا نحوه بررسی مجدد آمده است:

  • به تنظیمات عمومی صفحه خود بروید.
  • در کنار پیام ها ، مطمئن شوید “افراد می توانند به طور خصوصی با صفحه من تماس بگیرند” علامت گذاری شده است.

۲٫ نام کاربری و پیوند Facebook Messenger ایجاد کنید

شما پیوند مسنجر فیس بوک در اصل m.me/ در مقابل نام کاربری صفحه شما است. برای یافتن آن ، به زبانه Messaging در زیر تنظیمات عمومی بروید. این پیوند را به بیوگرافی اجتماعی ، وب سایت ، ایمیل یا هرجای دیگری که می خواهید اضافه کنید.

اگر می خواهید نام کاربری خود را تغییر دهید ، در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است .

۳٫ یک دکمه ارسال پیام به صفحه خود اضافه کنید

در مرحله بعدی ، می خواهید یک دکمه با درخواست “ارسال پیام” به صفحه خود اضافه کنید.

نحوه افزودن دکمه ارسال پیام به صفحه فیس بوک خود:

  1. روی + افزودن یک دکمه در زیر عکس روی صفحه خود کلیک کنید. اگر صفحه شما از قبل یک دکمه دارد ، می توانید برای ایجاد تغییرات روی دکمه ویرایش کلیک کنید.
  2. Contact You را انتخاب کنید سپس Next را بزنید.
  3. در مرحله ۲ ، مسنجر را انتخاب کنید ، سپس روی پایان کلیک کنید.

 

 

 

برا خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست