خرید فالوور

میزان تعامل در شبکه های اجتماعی

نرخ نامزدی واحد پول صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

مطمئناً معیارهای پوچی مانند دنبال کنندگان ، پسندیدن ها و برداشت ها برای چیزی حساب می شوند. اما معیارهای تعامل مانند اشتراک و نظر ، چشم انداز عملکرد شبکه های اجتماعی شما را فراهم می کند.

به همین دلیل است که  معیارهای تعامل  اغلب به عنوان امتیاز فروش در  کیت های رسانه ای تأثیرگذار اجتماعی یا اندازه گیری بازده سرمایه گذاری یک کمپین اجتماعی  مورد استفاده قرار می گیرند  .  با این حال عجیب ، هیچ فرمول استانداردی برای محاسبه نرخ تعامل وجود ندارد.

بنابراین ، وقت آن است که ریاضیات را انجام دهیم. این فرمول ها را به جعبه ابزار رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید تا مطمئن شوید از معادله مناسب در زمینه صحیح استفاده می کنید.

میزان نامزدی چیست؟

نرخ تعامل  فرمولی است که میزان تعاملی را که محتوای اجتماعی به دست می آورد نسبت به تعداد مخاطب یا سایر مخاطبان به دست می آورد . این می تواند شامل عکس العمل ها ، پسندیدن ها ، نظرات ، اشتراک ها ، ذخیره ها ، پیام های مستقیم ، نام بردن ، کلیک کردن و موارد دیگر باشد (بستگی به شبکه اجتماعی دارد).

“نامزدی” در رسانه های اجتماعی به طور کلی به اقداماتی که هستند اشاره فعال منفعل (مانند دیدگاه ها و یا برداشت).

روش های مختلفی برای اندازه گیری میزان تعامل وجود دارد و محاسبات مختلف ممکن است بهتر با اهداف رسانه های اجتماعی شما مطابقت داشته باشد.

چرا باید میزان تعامل را پیگیری کنید؟

وقتی صحبت از تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی می شود ، رشد پیروان مهم است ، اما اگر مخاطبان شما به محتوایی که ارسال می کنید اهمیتی ندهند ، معنی زیادی نخواهد داشت. شما به نظرات ، اشتراک گذاری ، پسندیدن و سایر اقدامات نیاز دارید که اثبات می کند محتوای شما در بین افرادی که آن را می بینند طنین انداز است.

میزان تعامل شما این کار را انجام می دهد – نشان می دهد محتوای شما چقدر در بین مخاطبان شما طنین انداز است. همچنین نشان می دهد که رابطه شما با پیروانتان قوی و سالم است. اگر آنها مایل به اختصاص دادن وقت برای ارسال نظر در مورد پست شما هستند ، توجه می کنند و احتمالاً مایلند روزی به مشتری تبدیل شوند.

معیارهای مشترک تعامل

اکنون برای س -ال قدیمی: چه چیزی نامزدی محسوب می شود؟ ما قبلاً در بالا به آن اشاره کرده ایم ، اما در اینجا لیستی گسترده تر از تعاملات در پست های رسانه های اجتماعی شما وجود دارد که می تواند به عنوان تعامل محسوب شود. شما می توانید تمام یا برخی از این معیارهای تعامل را در معادلات خود بگنجانید.

  • واکنش ها
  • دوست دارد
  • نظرات
  • سهام
  • ذخیره می کند
  • پیام مستقیم
  • ذکر (برچسب گذاری یا برچسب گذاری نشده)
  • کلیک های کلی
  • کلیک می کند
  • بازدید از پروفایل
  • پاسخ می دهد
  • بازتوییت
  • نقل قول توییت ها
  • برنامه ها
  • کلیک لینک
  • تماس می گیرد
  • متون
  • شیرهای برچسب (داستان ها)
  • ایمیل ها
  • دریافت مسیرها (فقط در اینستاگرام)
  • استفاده از هشتگ های مارک دار

۶ روش محاسبه نرخ تعامل

اینها متداول ترین فرمول هایی هستند که برای محاسبه نرخ تعامل در شبکه های اجتماعی به آنها نیاز خواهید داشت.

کل تعاملات معمولاً نشان دهنده تعداد لایک ها ، موارد دلخواه ، واکنش ها ، نظرات ، اشتراک ها ، بازدیدها ، بازتوییت ها است و گاهی اوقات شامل کلیک می شود ، بسته به اینکه از کدام پلت فرم استفاده می کنید.

۱٫ میزان تعامل با دسترسی (ERR)

این فرمول متداول ترین روش برای محاسبه تعامل با محتوا است.

ERR درصد افرادی را که پس از مشاهده محتوای شما تصمیم به تعامل می گیرند ، اندازه گیری می کند.

از فرمول اول برای یک پست و فرمول دوم برای محاسبه میزان متوسط ​​در چندین پست استفاده کنید.

  • ERR = کل مشاغل در هر پست / دسترسی در هر پست * ۱۰۰

برای تعیین میانگین ، تمام ERR های پست هایی را که می خواهید به طور متوسط ​​بدست آورید جمع کنید و بر تعداد پست ها تقسیم کنید:

  • ERR میانگین = ERR کل / کل ارسال ها

به عبارت دیگر: پست ۱ (۳٫۴٪) + پست ۲ (۳٫۵٪) / ۲ = ۳٫۴۵٪

جوانب مثبت : دستیابی می تواند اندازه گیری دقیق تری نسبت به تعداد دنبال کنندگان داشته باشد ، زیرا همه پیروان شما محتوای شما را نمی بینند. و افراد غیر پیرو ممکن است از طریق اشتراک ، هشتگ و روش های دیگر در معرض ارسال های شما قرار بگیرند.

نکات منفی : دستیابی به دلایل مختلف می تواند نوسان داشته باشد و آن را به یک متغیر دیگر برای کنترل تبدیل کند. دسترسی بسیار کم می تواند منجر به نامتناسب بودن میزان تعامل و بالعکس شود ، بنابراین این نکته را حتماً بخاطر بسپارید.

۲٫ میزان نامزدی توسط پست ها (پست ER)

از نظر فنی ، این فرمول میزان مشارکت پیروان در یک پست خاص را اندازه گیری می کند. به عبارت دیگر ، این شبیه ERR است ، به جز اینکه به جای دسترسی به شما میزان تعامل پیروان با محتوای شما را می گوید.

بیشتر اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی میانگین میزان تعامل خود را از این طریق محاسبه می کنند.

  • پست ER = تعداد کل مشاغل موجود در یک پست / کل دنبال کنندگان * ۱۰۰

برای محاسبه میانگین ، همه پست های ER را که می خواهید به طور متوسط ​​جمع کنید ، تقسیم بر تعداد پست ها کنید:

  • میانگین ER از طریق پست = کل ER از طریق پست / کل ارسال ها

مثال: پست ۱ (۴٫۰٪) + پست ۲ (۳٫۰٪) / ۲ = ۳٫۵٪

جوانب مثبت : در حالی که ERR برای اندازه گیری تعاملات بر اساس تعداد افرادی که پست شما را دیده اند ، روش بهتری است ، این فرمول با دنبال کنندگان جایگزین می شود ، که به طور کلی یک معیار با ثبات تر است.

به عبارت دیگر ، اگر دسترسی شما غالباً در نوسان است ، از این روش برای سنجش دقیق تر تعامل پس از پست استفاده کنید.

موارد منفی : همانطور که گفته شد ، اگرچه این ممکن است یک روش تزلزل ناپذیر برای ردیابی مشارکت در پست ها باشد ، اما لزوماً تصویر کاملی را ارائه نمی دهد زیرا دسترسی ویروسی را در بر نمی گیرد. و با افزایش تعداد پیروان شما ، میزان تعامل شما ممکن است کمی افت کند.

مطمئن شوید که این آمار را در کنار تجزیه و تحلیل رشد پیروان مشاهده می کنید.

۳٫ میزان نامزدی براساس نمایش ها (برداشت های ER)

یکی دیگر از معیارهای مخاطب پایه که می توانید برای اندازه گیری میزان مشارکت انتخاب کنید ، برداشت است. در حالی که دسترسی تعداد افرادی را که محتوای شما را می بینند اندازه گیری می کند ، تعداد دفعات نمایش آن محتوا بر روی صفحه نمایش مشاهده می شود.

  • برداشت ER = تعداد کل مشاغل مربوط به یک پست / تعداد کل نمایش * ۱۰۰
  • میانگین برداشت ER = تعداد کل ER / تعداد ارسال ها

جوانب مثبت : اگر محتوای پولی را اجرا می کنید و نیاز به ارزیابی اثربخشی بر اساس برداشت ها دارید ، این فرمول می تواند مفید باشد.

معایب : نرخ تعامل محاسبه شده با برداشت ها به دلیل اینکه پایه احتمالاً کمتر از معادلات ERR و ER post خواهد بود. مانند دسترسی ، ارقام برداشت نیز می توانند متناقض باشند. ممکن است ایده خوبی باشد که از این روش همراه با دسترسی استفاده کنید.

در مورد تفاوت بین میزان دسترسی و برداشت ها بیشتر بخوانید  .

۴٫ نرخ تعامل روزانه (ER روزانه)

در حالی که میزان تعامل با رسیدن میزان تعامل را در برابر حداکثر میزان مواجهه اندازه گیری می کند ، هنوز خوب است که بفهمید پیروان شما به طور روزانه با حساب شما درگیر می شوند.

  • ER روزانه = کل مشاغل یک روز / کل دنبال کنندگان * ۱۰۰
  • میانگین ER روزانه = کل مشاغل X روز / (X روز * پیروان) * ۱۰۰

جوانب مثبت : این فرمول روش مناسبی برای ارزیابی میزان تعامل روزانه پیروان شما با حساب شما است ، نه نحوه تعامل آنها با یک پست خاص. در نتیجه ، درگیر شدن در پست های جدید و قدیمی به معادله تبدیل می شود.

این فرمول همچنین می تواند برای موارد استفاده خاص تنظیم شود. به عنوان مثال ، اگر نام تجاری شما فقط می خواهد نظرات روزانه را اندازه گیری کند ، می توانید “کل مشاغل” را بر این اساس تنظیم کنید.

موارد منفی : با این روش فضای کافی برای خطا وجود دارد. به عنوان مثال ، فرمول این واقعیت را در نظر نمی گیرد که یک پیرو ممکن است ۱۰ بار در روز درگیر شود ، در مقابل ۱۰ دنبال کننده یک بار درگیر شود.

تعاملات روزانه نیز به دلایل مختلفی ممکن است متفاوت باشد ، از جمله تعداد پست های شما به اشتراک گذاشته می شود. به همین دلیل ، ترسیم نامزدی در زمینه روزمره در مقابل تعداد پست ها شاید ارزش داشته باشد.

۵٫ میزان تعامل با بازدیدها (بازدیدهای ER)

اگر ویدئو برای مارک تجاری شما عمودی است ، احتمالاً می خواهید بدانید که پس از تماشای فیلم های شما ، چند نفر برای تعامل با آنها تصمیم می گیرند.

  • نمای ER = کل درگیر شدن در پست ویدئو / تعداد بازدید از ویدیو * ۱۰۰
  • نمای ER متوسط ​​= نمای ER کل / کل ارسال ها

جوانب مثبت : اگر یکی از اهداف ویدیوی شما ایجاد تعامل است ، این می تواند روش خوبی برای ردیابی آن باشد.

نکات منفی : تعداد بازدیدها اغلب شامل نمایش های تکراری از یک کاربر (نماهای غیرتکراری) است. گرچه ممکن است آن بیننده چندین بار فیلم را تماشا کند ، لزوماً ممکن است چندین بار درگیر آن شود.

۶٫ نرخ نامزدی فاکتور شده

در موارد نادر ، برخی از بازاریاب ها از “نرخ تعامل با فاکتور” استفاده می کنند. همانطور که از نامش پیداست ، نرخ درگیری فاکتور شده وزن کم و بیش به عوامل خاصی در معادله اضافه می کند.

به عنوان مثال ، یک بازاریاب ممکن است بخواهد ارزش بالاتری را برای نظرات در مقابل پسندیدن قائل شود و هر نظر را به دو نسبت یک تفکیک کند. معادله بعدی چیزی شبیه به این خواهد بود:

  • ER با وزن نظر = (کل نظرات x 2) + سایر مشارکت ها / رسیدن به هر پست * ۱۰۰

بدیهی است که این روش میزان نامزدی حاصل را تورم می کند و می تواند گمراه کننده باشد ، خصوصاً اینکه استفاده از نرخ نامزدی فاکتور گسترده نیست. به همین دلیل ، Hootsuite استفاده از آن را توصیه نمی کند.

نحوه محاسبه هزینه هر معامله

یکی دیگر از معادلات مفید برای افزودن به جعبه ابزار رسانه های اجتماعی ، هزینه هر تعامل (CPE) است. اگر حمایت مالی از محتوا و مشارکت را هدف اصلی قرار داده اید ، می خواهید بدانید که این سرمایه چه میزان در حال بازده است.

  • CPE = مقدار کل هزینه شده / کل مشاغل

اکثر سیستم عامل های تبلیغات رسانه های اجتماعی این محاسبه را همراه با سایر محاسبات شی گرا مانند هزینه هر کلیک برای شما انجام می دهند. مطمئن شوید که کدام تعاملات را به عنوان تعامل حساب می کنند ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که سیب ها را با سیب مقایسه می کنید.

ماشین حساب رایگان نرخ تعامل

اکنون که همه فرمول ها را مرور کردید ، آیا آماده محاسبه میزان تعامل خود هستید؟ از ماشین حساب رایگان نرخ تعامل ما استفاده کنید.

تمام آنچه برای استفاده از این ماشین حساب نیاز دارید Google Sheet است. برای شروع پر کردن فیلدها ، روی برگه “File” کلیک کرده و “Make a copy” را انتخاب کنید.

برای محاسبه نرخ تعامل یک پست واحد ، ورودی “۱” در “No. از پست ها. ” برای محاسبه میزان جذابیت چندین پست ، تعداد کل پست ها را در “No. از پست ها. ”

چگونه نرخ تعامل خود را به طور خودکار ردیابی کنیم

اگر از محاسبه دستی میزان نامزدی خود خسته شده اید ، یا شخص ریاضی نیستید (سلام!) ، ممکن است بخواهید از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite استفاده کنید. بیشتر ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی نوعی ردیابی تجزیه و تحلیل را ارائه می دهند ، اما بدیهی است که ما نسبت به محصول خود تعصب داریم ، که به شما امکان می دهد تعامل رسانه های اجتماعی خود را از سطح بالا در سیستم عامل ها تجزیه و تحلیل کنید  و  با گزارش های سفارشی ، به جزئیات مورد نظر خود برسید.

در اینجا مثالی از نحوه مشاهده اطلاعات تعامل در Hootsuite آورده شده است:

در هر دو گزارش ، بسیار آسان است که ببینید در طول یک دوره زمانی چه تعداد مشارکت داشته اید ، چه چیزی برای هر شبکه به عنوان تعامل محسوب می شود و نرخ تعامل خود را با دوره های زمانی قبلی مقایسه کنید. همچنین می توانید پست های برجسته ای را ببینید که در یک بازه زمانی مشخص عملکرد خوبی داشته اند و از این اطلاعات برای ایجاد پست های جذاب در آینده استفاده می کنید.

نکته حرفه ای: می توانید این گزارش ها را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار ایجاد شوند و به خود یادآوری کنید که هر تعداد دفعه که خواستید اعلام حضور کنید.

میزان نامزدی خوب چقدر است؟

اکثر کارشناسان بازاریابی شبکه های اجتماعی موافقند که میزان تعامل خوب بین ۱ تا ۵ درصد است . هرچه تعداد پیروان شما بیشتر باشد ، دستیابی به آنها دشوارتر خواهد بود. خود تیم رسانه های اجتماعی Hootsuite است متوسط گزارش نمایش مشخصات عمومی تعامل نرخ ۴٫۵۹٪ در سال ۲۰۲۰٫

اکنون که می دانید چگونه می توانید میزان تعامل در شبکه های اجتماعی برند خود را ردیابی کنید ، در مورد  چگونگی افزایش میزان تعامل خود مطالعه کنید

 

 

برای خرید فالوور کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست